Annons

"Styling" till Cee'd?

1
Har kikat runt en del efter lite roliga saker att hänga på bilen. Men här i Sverige verkar det vara total öken.

Har hittat en dansk firma med väldigt mycket, men tyvärr väldigt dyrt. http://www.koreanstyling.dk/webshop/ind ... =28_53_330
Har även kikat på en tysk firma http://www.ath-hinsberger.de/tuning_maz ... 0.22457043
Men det hade varit lite enklare om det fanns i Sverige. :)

Finns det ingen firma i Sverige som säljer stylingprodukter till Kia Cee'd?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: "Styling" till Cee'd?

2
Jag har heller inte hittat någon återförsäljare i Sverige för eftermarknadsprodukter till Kia.
Däremot får man ju hoppas att en del är villiga att hjälpa till att ordna hem grejor.

Själv är jag på jakt efter en takvinge till min kombi i hopp om att få bort en del smuts från bagageluckan, och så klart för att jag tycker det är snyggt.

Jag är inte så glad för att beställa saker från utlandet speciellt inte när man inte vet kvaliteten på grejorna. Kanske får man hem sin takvinge som är alldeles ojämn och sned, hur gör man då med reklamation och så...?

Med tanke på hur många återförsäljare för styling som det finns i Sverige förvånar det mig att ingen har uppmärksammat hur många Kia bilar det egentligen säljs för tillfället och att man inte tar vara på möjligheten att tjäna pengar på tillbehör som folk uppenbarligen vill ha.
2009 Kia Ceed 1,6 CRDI Komfort + Businesspaket

3
Mattias skrev: Själv är jag på jakt efter en takvinge till min kombi i hopp om att få bort en del smuts från bagageluckan, och så klart för att jag tycker det är snyggt.

Jag är inte så glad för att beställa saker från utlandet speciellt inte när man inte vet kvaliteten på grejorna. Kanske får man hem sin takvinge som är alldeles ojämn och sned, hur gör man då med reklamation och så...?

Jag sa till att jag ville ha en vinge på bilen när jag beställde den. Den kom ungefär 2 veckor efter jag fått bilen. fick vänta drygt en vecka på tid för montering. Senare på dagen ringde dom och sa att dom inte kunde montera den för det var en skada på vingen. Bara att hämta bilen igen och vänta ungefär 2 veckor till på en ny.
Kia ceed 2010

4
Jag sa till att jag ville ha en vinge på bilen när jag beställde den. Den kom ungefär 2 veckor efter jag fått bilen. fick vänta drygt en vecka på tid för montering. Senare på dagen ringde dom och sa att dom inte kunde montera den för det var en skada på vingen. Bara att hämta bilen igen och vänta ungefär 2 veckor till på en ny.
Har du en kombi?
Är vingen ett orginaltillbehör?
Trodde inte att det fanns om köpa som orginal.
Dom enda jag hittat är genom Korean-styling i Danmark och ATH i Tyskland.

5
Mattias skrev:
Har du en kombi?
Är vingen ett orginaltillbehör?
Trodde inte att det fanns om köpa som orginal.
Dom enda jag hittat är genom Korean-styling i Danmark och ATH i Tyskland.

Ja, det är en kombi. Om det är ett orginaltillbehör vet jag inte. Men det var iallafall via KIA återförsäljaren i stan som jag köpte den.
Om du vill kan jag ta ett kort på den så ser du hur den ser ut
Kia ceed 2010

6
Ja, det är en kombi. Om det är ett orginaltillbehör vet jag inte. Men det var iallafall via KIA återförsäljaren i stan som jag köpte den.
Om du vill kan jag ta ett kort på den så ser du hur den ser ut
Det får du gärna göra. Om du har ett art.nr på den så gärna det med.

Mvh/ Mattias

8
r_o_n skrev:Så åter till min fråga:
Finns det några stylingprodukter att köpa till Kia Cee'd innanför rikets gränser.
Var inne hos min KIA handlare igår och hämtade en liten broschyr. Kia Motors Ceed Tillbehör
Där fanns det och välja bland annat Kjolpaket front,sidor, bak (5d), sportgrill (som jag blev sugen på att köpa)
spoiler, sänkningssats och även Recaro Bilbarnstolar :D

Inte lika stort utbud som det var på sidorna du länkade i början av tråden, men en del kul finns det nog att köpa i Sverige också.

9
Uppar denna lite.
Någon som handlat av danska http://www.koreanstyling.dk/webshop/ind ... =28_53_330 ?

De har ju ganska mycket och nu betalar man väl bara 1.10 SEK/dansk krona så det är ju inte så stor skillnad längre.
Där finns ju både ledljus och en massa lull-lull :)
http://www.koreanstyling.dk/webshop/ind ... 3_330_1028
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Bilagor
1.PNG 1.PNG Visad 4662 gånger 176.77 KiB