Annons
Annons

Re: Äntligen leveransdatum

3
Bara till att gratulera Peter =) Väntan är inget roligt alls. Ser fram emot bilder på den=)
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

5
Peter skrev:På onsdag ska jag hämta min nya SW. Tre och en halv veckas leveranstid på en lagerbil. Känns lite som att de kanske satte ihop hela bilen på plats, som en byggmodell, men vad vet jag.
Hoppas du blir nöjd med den. Min tog det fyra dagar att få klar. Märkligt att de ska ta sådan tid på sig för en bil de inte behöver beställa...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

6
Min handlare sade något om "tvättschema".
r_o_n skrev:
Peter skrev:På onsdag ska jag hämta min nya SW. Tre och en halv veckas leveranstid på en lagerbil. Känns lite som att de kanske satte ihop hela bilen på plats, som en byggmodell, men vad vet jag.
Hoppas du blir nöjd med den. Min tog det fyra dagar att få klar. Märkligt att de ska ta sådan tid på sig för en bil de inte behöver beställa...
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

7
Peter skrev:Min handlare sade något om "tvättschema".
r_o_n skrev:
Min måg och dotter köpte förra helgen en ny Kia SW hos Kindwalls i Barkarby. Har för mig att även du Peter köpte din bil där. Den stod i utställningshallen som utställningsbil, blank och fin. Bra pris tycker jag, fick med bagageskyddet i priset. Skulle gå snabbt och hämta ut den. Ungdomarna ringde i går för att få hämta ut den, men då hade försäljaren stuckit på semester. Då uppstod uppenbarligen en smärre förvirring om vem som skulle hålla i leveransen. Dom har nu pratat med två personer på Kindwalls som båda två skulle återkomma med besked, men ännu har dom inte hört något. Bilen är redan betalt, pengarna skulle sättas in på deras konto före leveransen. Tänk att att det kan bli kaos av att bara en stackars försäljare är på semester. :D Annars går min egen Kia SW-10 som tåget. 2500 mil nu. Enda problemet är yttertemperatur mätaren som fått fnatt för tredje gången. PS. Kul och se dig på bild i nya KIa Story.
Kia cee´d SW 1.6 CRDi ECCO 2010

8
Jepp, också Barkarby.

Förra bilen köpte jag i Kindwalls. Åkte dit med min V40 för att kolla in en Avensis. Såg Kian, tog den på en provtur och bestämde mig direkt. Försäljaren började snacka leveranstid men jag sa jag ville ha den direkt och det gick att ordna (efter paniksamtal till banken för att jag inte kunde föra över betalningen från esparkontot).

Så här i efterhand gick det lite för fort, men efter justering av däcktryck osv när jag kom hem så var det inga problem.

Kia Story, det finns en till KIA i parkeringshuset som måste fått tidningen, undrar vem det är =).
Min måg och dotter köpte förra helgen en ny Kia SW hos Kindwalls i Barkarby. Har för mig att även du Peter köpte din bil där. Den stod i utställningshallen som utställningsbil, blank och fin. Bra pris tycker jag, fick med bagageskyddet i priset. Skulle gå snabbt och hämta ut den. Ungdomarna ringde i går för att få hämta ut den, men då hade försäljaren stuckit på semester. Då uppstod uppenbarligen en smärre förvirring om vem som skulle hålla i leveransen. Dom har nu pratat med två personer på Kindwalls som båda två skulle återkomma med besked, men ännu har dom inte hört något. Bilen är redan betalt, pengarna skulle sättas in på deras konto före leveransen. Tänk att att det kan bli kaos av att bara en stackars försäljare är på semester. :D Annars går min egen Kia SW-10 som tåget. 2500 mil nu. Enda problemet är yttertemperatur mätaren som fått fnatt för tredje gången. PS. Kul och se dig på bild i nya KIa Story.
Forumgrundare

9
OK. Ja det är inte vi i alla fall. Själv bor vi i Sandviken, vistas en hel del i Stockholm eftersom vi har en lägenhet i Solna och barn och barnbarn här. Men nästa Kia bil köper jag eventuellt i Barkarby under förutsättning att dom sköter sig med den här leveransen. Så just nu ligger dom illa till, vi har fortfarande inte hört något efter 3 dagar.
Kia cee´d SW 1.6 CRDi ECCO 2010

10
Jag drar i en tråd, hoppas det hjälper.
Hasse skrev:OK. Ja det är inte vi i alla fall. Själv bor vi i Sandviken, vistas en hel del i Stockholm eftersom vi har en lägenhet i Solna och barn och barnbarn här. Men nästa Kia bil köper jag eventuellt i Barkarby under förutsättning att dom sköter sig med den här leveransen. Så just nu ligger dom illa till, vi har fortfarande inte hört något efter 3 dagar.
Forumgrundare