Annons

Dörrarna går inte igen

1
Har ni haft problem med era dörrar att man måste praktiskt taget SMÄLLA igen för att dom ska stängas? Vet inte
om det är så för att det är en helt ny bil och att det blir bättre sen? Men det är fan störande och kan ju vara farligt med klämrisken när man måste smälla igen dörrarna för att de ska gå igen.
Annons

Re: Dörrarna går inte igen

5
lemonzhello skrev:Vänster bak är ett helvete att få igen ibland. Inte så kul med barn i bilen. Inte så kul för bilen heller, känns det som.
Höger bak är det för mig, men efter två år har jag lärt mig att leva med det...
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

7
Det ska jag göra. Har tid den 4:e Januari. När jag bokade tid och förklarade problemet så verkade han inte hänga med riktigt. Ställde massor av frågor och sa att det typ kan ha med vintern och snön att göra bla bla men jag förklarade att det var så från första dagen och innan vintern kom... Får hoppas att dom ser problemet och inte säger att dörrarna gick att stänga utan problem när de testade....

Lenax skrev:
Imobimo skrev:Tack så mycket för länken. Får åka förbi på måndag det första jag gör.

Strandberg74 skrev:Är nog justering som behövs
http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ca ... Door#64766

Återkom gärna med responsen! :)

8
Dom hittade inget fel, dörrarna var raka sa dom. Lämnade in i Akalla, där jag köpte bilen. Kvinnan var trevlig men ändå "dryg" ibland. Pratade som om jag bara ville hitta fel... Vad skulle jag ha för anledning av det liksom? Jag har bättre saker för mig att göra än att ta ledigt från jobbet några timmar för att lämna/hämta bilen...

Även fast dörren ibland inte gick igen när hon slog igen dörren framför mig några ggr så sa hon: Ja, på större bilar måste man smälla igen lite hårdare och bla bla... Ja bah: Ja men inte så hårt att det kan bli farligt för fan....
När jag skrev om att fler verkar ha problem med samma sak så sa hon bara ja jag brukar också kolla forum och söka efter fel på bilar..... :clap:

Men det slutade iaf med att hon ville att jag skulle vara nöjd och hon sa att jag skulle komma in igen om det blir värre :wtf: