För min del va det ett enkelt val!!
Efter att ha åkt rätt många olika märken som BMW, Volvo, Saab, Skoda har jag tröttnat på fruktansvärda nybilspriser på så kallade "kvalitetsbilar"

Driftkostnader

som ändå inte håller någon speciell kvalitet!
Inte jämfört vad dom kostar enligt mig!
Tex min senaste bil som jag har nu, en Volvo V70 -09 2,0f Momentum. Volvo i folkmun är ju en riktig kvalitets kärra. Då tycker jag det är ganska lustigt att Volvo bara kan lämna 2års garanti på att grejorna ska hålla.. Och mycket riktigt

en vecka efter att garantin gått ut fick jag ett knepigt ljud i bilen. Visade sig att det var AC kompressorn som var på väg att skära ihop

18k, Vart en lång tvist! Sen gick den på 3 cilyndrar

!!
Började iaf kika runt bland olika märken för att hitta en bil som var relativt billig i drift, och där man som tillverkare litar på sin bils kvalité! I form av att kunna lämna lång garanti tex! Till slut hittade jag en bild på just Kia Sportage som jag tyckte var riktigt snygg! Hade ingen koll på Kia alls, så jag läste på lite! Kia hade exploderat senaste åren i försäljning med överlag nöjda kunder!
Att man även kunde lämna 7års garanti gjorde valet lätt! Och så fanns en modell som var skitsnygg.
Just Sportage!
Valde 1,7 liters Dieseln för att komma ner i driftkostnad då jag pendlar 10mil t/r till jobbet!! Har åkt suv förut så jag vet hur skönt det är att komma upp lite. Sportage är samtidigt också smidig. Känns som att den håller rätt hög kvalitet i jämförelse med pris! Har läst mycket här och många är ju riktigt nöjda. Återstår att se!
Leverans vilken dag som helst nu! Väntar med spänning