r_o_n skrev:En sak att vara lyhörd, en annan sak att göra något. Själv har jag fått blästrade framdörrar, av stensprut. Godkänt av Kia som garantiåtgärd, men de har ingen lösning på det ännu. Fick det godkänt för snart 8 månader sedan...
Så se till att det händer något med era stolar...
Håller med, gå ihop att se till att de åtgärdar felen så snart som möjligt.
Ska försöka vara saklig och presentera de garantiåtgärder jag haft och tid att få dessa lösta från att jag reklamerat dem. Observera att jag inte vet inte om det är återförsäljaren eller Kia Sverige som är boven i dramat:
1. Trasig ACC - 1,5 år från reklamation till åtgärdat. När jag till slut lyckades få prata direkt med en servicetekniker istället för med en kundmottagare tog det bara 15 minuter för honom att identifiera felet och beställa in nya delar. Visade sig att de i fabrik inte monterat rätt saker/missat en del saker...låter helt sjukt, men det är förklaringen jag fick.
2. Stereo helt död - beställdes en nya stereo direkt vid reklamation och inom en vecka var den monterad.
3. Dåligt omlackerade dörrar (ena sidan) redan vid nybilsleverans - ännu inte fixat 2 år efter leverans.
4. Rost på bagagelucka vid sidorna av öppningshandtaget (p g a listen skaver mot lack/plåt) - ännu inte åtgärdat efter 1 år. Alla bilar jag tittat på har samma fel, gå bara in på KVD bilauktioner och titta på anmärkningar på cee'd SW - nästan alla bilar har en kommentar om lackskada/skav på bagageluckan. Åtgärdat på 10' modell???
Näää, nog med kritik. Bara så att alla vet så är jag väldigt nöjd över mitt val av Kia cee'd SW. Det finns ju massor bra saker att säga om bilen, men det är ju saker som alla andra som köpt bilen redan vet om...
Lycka till med att få stolarna fixade (ingen ironi i det)!