Hej!
Som sagt i en annan tråd så får jag en kontaktsvärmare (oljetråg) monterad på Tisdag. Finns det någon som har erfarenhet av dessa? Jag har bara haft blockvärmare i mina tidigare bilar men jag har inte hjulat av glädje för värmen i motorn efter ett par timmar. Tror inte att kontaktvärmare är bättre men det är billigare montage mässigt. Det är ju framförallt kupevärmare som gör mest nytta..
Annons
Re: Kontaktvärmare
2Hej
Köpte min 08 med det monterat.Stor besvikelse då den värmer oljan lite d.v.s motorn ska gå lättare.
Det blir inget varmare i bilen snabbare (som i en gammal insticksvärmare) märker faktiskt ingen skillnad med eller utan starten har ju aldrig varit något problem man får glöa lite mer i - grader.Skulle med facit satt dit en slangvärmare.
Då blir vattnet varmt och både motor och kupe får nytta av detta när det cirkulerar.Kanske är det skonsammare för bilen.
Hälsningar Stefan
Köpte min 08 med det monterat.Stor besvikelse då den värmer oljan lite d.v.s motorn ska gå lättare.
Det blir inget varmare i bilen snabbare (som i en gammal insticksvärmare) märker faktiskt ingen skillnad med eller utan starten har ju aldrig varit något problem man får glöa lite mer i - grader.Skulle med facit satt dit en slangvärmare.
Då blir vattnet varmt och både motor och kupe får nytta av detta när det cirkulerar.Kanske är det skonsammare för bilen.
Hälsningar Stefan