Annons
Annons

Re: Några frågor om modell 1,6 crdi ex sw

12
Hej go vänner. Jag skulle bara berätta att jag och min fru köpte på Hörby bil i lördags, en Kia SW ECO Dynamic, med komfortpaketet och Crdi 16 v. 6 växlar och diesel motorn är på 115 hk. Vi fick även med bagagematta gratis. Allt som allt 190 tkr - 16tkr (för vår gamla cittra Xsara 03)= 17000. Oj ja vi fick med en fast krok därbak också. Vi är väldans nöjda med bilen. Den går som en dröm :thumbup:

13
Mats12 skrev:Hej go vänner. Jag skulle bara berätta att jag och min fru köpte på Hörby bil i lördags, en Kia SW ECO Dynamic, med komfortpaketet och Crdi 16 v. 6 växlar och diesel motorn är på 115 hk. Vi fick även med bagagematta gratis. Allt som allt 190 tkr - 16tkr (för vår gamla cittra Xsara 03)= 17000. Oj ja vi fick med en fast krok därbak också. Vi är väldans nöjda med bilen. Den går som en dröm :thumbup:
Grattis till er nya fina bil!
Vill också påpeka att med komfortpaketet som ni valde till så har motorn uppgraderats till
128hk istället för 115!, så det var väl bra :thumbup:
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

14
toni skrev:
Mats12 skrev:Hej go vänner. Jag skulle bara berätta att jag och min fru köpte på Hörby bil i lördags, en Kia SW ECO Dynamic, med komfortpaketet och Crdi 16 v. 6 växlar och diesel motorn är på 115 hk. Vi fick även med bagagematta gratis. Allt som allt 190 tkr - 16tkr (för vår gamla cittra Xsara 03)= 17000. Oj ja vi fick med en fast krok därbak också. Vi är väldans nöjda med bilen. Den går som en dröm :thumbup:
Grattis till er nya fina bil!
Vill också påpeka att med komfortpaketet som ni valde till så har motorn uppgraderats till
128hk istället för 115!, så det var väl bra :thumbup:
Vroooooooooom tut tut flytta på er jävla sniglar 8-) :lol: :D :thumbup:

15
Grattis till bilen ;), måste bara fråga! Vilken säljare köpte du av i Hörby eftersom du fick mattan och draget gratis? :o! Vilken färg blev det?

Mvh Marcus
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

16
Marcus_Turbo skrev:
Grattis till bilen ;), måste bara fråga! Vilken säljare köpte du av i Hörby eftersom du fick mattan och draget gratis? :o! Vilken färg blev det?

Mvh Marcus
Lars heter han.

edit, glömde färgen blev silver.

18
Mats12 skrev:Tja tyvärr så är Kia Ceed ingen bra bil tycker dessa, fast jag är mycket nöjd ännu http://www.component.se/forum/index.php ... ntry167277 läs lite längre ner, rost och dyra reparationer som kostar 29000, ni som har haft Kia länga hur är det med det??

Läs om & läs rätt!
Killen skriver att garantin gäller i 15000 mil, du behöver serva bilen en gång per år eller var 3000'e mil.
Med andra ord så skriver han att du behöver serva bilen fem gånger (om du nu kör 3000 mil/år) för 29000:-, alltså ca 6000 kronor i service per år. Har han i sin tur valt att serva bilen uppe på slottet av kungen själv med guldverktyg med lite diamanter o glitter på så är det hans problem. Jag har fått servicekostnader på max 4k/gång när jag frågat. Finns någon lista här på forumet på ca. priser på servicar och det ligger runt 3k..
Reparationer? Mja, du behöver väl byta bromsklotsar samt skivor, diverse slitagedelar..
Däremot.. rostar ditt avgassystem av, blir fjäderbenet kasst, slutar stereon funka? - Du har garanti i 7 år!!

Att bilen rostar på dörrar beror väl ganska mycket på de gamla stänklapparna som var mindre än de nya, då sten osv flög upp på tröskel samt bakdörr så att färgen lossnade och rosten kommer fram. Det går på garanti vilket även rosten på bagageluckan gör (om du har otur att du får det).
Kia Cee'd SW-11

20
pope skrev:Om man kör tex 1000 mil året blir kostnaden för service per mil väldigt hög 3-4:- milen.
Det ska vara skräp till bil som inte går 7000 mil utan reparationer, vilket ceed verkar vara.
Om man kör 1000 mil om året köper man väl knappast en diesel? det hade iaf aldrig jag gjort ...
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11