Annons

Några frågor om modell 1,6 crdi ex sw

1
Hej jag och min fruga skall kanske köpa en Kia ceed årsmodell 2009 1,6 crdi ex sw som kostar 159000. Nu undrar jag är det värt det när man kan få en ny Kia för samma pris? Står det sport därbak på bakluckan på alla SW modeller. Ursäkta mina dumma frågor. Men den kändes jättefin att köpra, läderklädsel osv.

Hälsningar

Mats
Annons

Re: Några frågor om modell 1,6 crdi ex sw

2
Mats12 skrev:Hej jag och min fruga skall kanske köpa en Kia ceed årsmodell 2009 1,6 crdi ex sw som kostar 159000. Nu undrar jag är det värt det när man kan få en ny Kia för samma pris? Står det sport därbak på bakluckan på alla SW modeller. Ursäkta mina dumma frågor. Men den kändes jättefin att köpra, läderklädsel osv.

Hälsningar

Mats
Hade jag varit dig hade jag köpt en -10 för mindre än så, eller
om man vill lägga bara lite extra, en helt ny som du säger.
Plus att då får du en miljödiesel, det får du inte om du väljer en
kombi från -09 (Rätta mig om jag har fel) finns enbart halvkombis från -09 som är eco.
159k för en -09 låter nämligen väldigt dyrt och jag själv hade som sagt inte köpt den.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

3
Mats12 skrev:Hej jag och min fruga skall kanske köpa en Kia ceed årsmodell 2009 1,6 crdi ex sw som kostar 159000. Nu undrar jag är det värt det när man kan få en ny Kia för samma pris? Står det sport därbak på bakluckan på alla SW modeller. Ursäkta mina dumma frågor. Men den kändes jättefin att köpra, läderklädsel osv.

Hälsningar

Mats
Den ända skillnaden på på SW sporten -09 och vanliga SW:n är att sporten har 17" hjul och läderklädsel.
Troligen har den även hårdare fjädring och blir väldigt stötig i kombination med 17" hjulen. En smaksak
om man vill åka komfortabelt eller sportigt.
159000kr är på tok för dyrt för en SW -09:a. Som du själv skrev kan du få en ny Ceed för nästan samma peng.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

4

Hälsningar

Mats
Hej Mats, välkommen tll forumet.

är ja är tveksam på priser söker jag på blocket.se det ger iaf en tendens gällande pris. Kolla min sökning http://www.blocket.se/hela_sverige?q=ki ... md=th&sp=1 så upptäcker du att firman du gått till blåser dig, kanske inte medvetet, men de blåser dig iaf. I denna sökning finns t.o.m. nya ceed sw tillverkning 2010 med modellår 2011 förs amma peng som de ska ha för en gammal bil. Då får du skatterabatten på 5 år, är det en Hedinfirma så fråga om du kan köpa tre års service för 4500 kr (istället för verklig kostnad ca. 12000 kr)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

6
Men modellbeteckningen, i ditt första inlägg är det en vanlig SW. Har du någon av handlarna med kampanj i ditt närområde, köp där istället, eller ha det att pruta med hos din handlare. Vad var det som skiljer utrustningsmässigt då? Jämfört med en vanlig SW komfort?
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

8
Mats12 skrev:På papprena står det sw ex crdi och i paketet fanns det med regns, park.varnare, farthållare och om jag minns rätt färddato
I komfortpaketet (som är vanligast med SW) så ingår:
2-zons klimatanläggning
idle stop & go
startassistans i backe
antispinn
antisladd
aut. avbländbar inre backspegel
Elinfällbara yttre backspeglar
Mörkt tonade rutor bakdörr t.o.m den andra bakdörren
regnsensor
kylt handskfack

Kan ha missat något, men detta är på komfortmodellen.

9
Hm det verkar som jag skall ta en annan ceed, visserligen har vi skrivit på ett kontrakt. Men vi sa också att det blir inget köp om vi inte får lånet. Vi kan ju säga att vi inte har fått lånet (fast vi har fått lånet på 300 tkr), och till det höll han med, får ni inte lånet så går inte affären igenom.

10
Mats12 skrev:Hm det verkar som jag skall ta en annan ceed, visserligen har vi skrivit på ett kontrakt. Men vi sa också att det blir inget köp om vi inte får lånet. Vi kan ju säga att vi inte har fått lånet (fast vi har fått lånet på 300 tkr), och till det höll han med, får ni inte lånet så går inte affären igenom.
Hoppas jag inte sabbat något nu. Men det kändes otroligt dyrt för en begagnad bil.
Var det modellår 2009 eller tillverkningsår 2009?
Är det modellår 2009 kan den vara tillverkad så tidigt som sommaren 2008.

Nu är jag inte säker när faceliften kom till Ceed SW...