Annons

Re: Köpa ny Kia, varför det?

11
_Morgan_ skrev:
r_o_n skrev:Tack för alla förslag, uppskattas verkligen.

På orten: 179 900 kr gått 1200 mil (uttagen i december -10). Där ska jag lägga 90 000 kr mellan

Växjö: 179 900 kr gäller helt ny bil. Har inte kontaktat dem ännu

Bilpartner, tre orter i Skåne: 169 900 kr de som säljs där har gått 50-330 mil, har ej kontaktat dem ännu
Kan varmt rek Bilpartner i Klippan om den tillhör en av dem 3 åf du hittat i Skåne. (Köpte min där)
Mycket revlig personal på hela bygget. Svarar alltid om det är något man undrar över. Både mail/Telefon.
Lycka till r_o_n.
Klippan hade en rödmetallic SW ckomfort, Malmö 13 stycken SW och Trelleborg/Lund några där med.

Ser att det finns SW eco som är dyrare, den har det där med motorstopp när man stannar, halvskinn, men verkar sakna en massa som finns i Komfortpaketet. ÄR det där stop & go något att betala 15000 extra för minus en del komfortdetaljer?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

12
Jag har ju det där ISG (idle stop and go) Dock så är det nu ren automatik för mig att inaktivera den när jag startat bilen.
Kan väll vara bra om man bor i en större stad men där vi bor r_o_n där tycker inte jag den gör så stor nytta.
Vad är det för komfortdetaljer som saknas?
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

13
Aut. avbländbr backspegel, infällbara speglar regnsensor.

Ringde Bilpartner Malmö och föreslog 80 0000 mellan. Låter det tokigt? De ska ringa tillbaka 10:30.

Är det samma bultdelning på 2007 halvkombi och 2011 SW? Tänkte behålla vinterhjulen

Btw Bilpartner vill ha 95 000kr mellan....de går fetbort, än så länge...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

14
r_o_n skrev:Aut. avbländbr backspegel, infällbara speglar regnsensor.

Ringde Bilpartner Malmö och föreslog 80 0000 mellan. Låter det tokigt? De ska ringa tillbaka 10:30.

Är det samma bultdelning på 2007 halvkombi och 2011 SW? Tänkte behålla vinterhjulen
Hmm Regnsensor är ju ganska smidigt enl mitt tycke. Sen vad gäller infällbara speglar så kan ju det diskuteras.
Vad gäller avbländbar backspegel uppskattar jag väldigt mycket.
80 tusen:- låter väll inte helt fel. Jag är inte så insatt i det där med priser likaså vad gäller bultdelningen.
Så det lämnar jag osagt.

Inväntar med spänning svar om vad dem sa till dig-

Lycka till.

16
r_o_n skrev:Aut. avbländbr backspegel, infällbara speglar regnsensor.

Btw Bilpartner vill ha 95 000kr mellan....de går fetbort, än så länge...
Jag betalade 85 000 kr emellan när jag bytte.

Min pro_cee'd var i pedantskött nyskick och hade gått 4000 mil.

Nya bilen har:
  • *128 hkr-motorn
    * komfortpaket
    * metallic-lack
    * motorvärmare
    * kupé-uttag
    * drag
    * vinge
som extrautrustning.

Jag behöll mina vinterhjul samt 17"-aluminiumhjulen som var original till pro_cee'den, fick även en full tank.

Fick ett bra pris tyckte jag, var runt på många ställen och tjatade :)

Edit: Det är samma fälgar till alla cee'd.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

18
Den korta modellen finns fortfarande men verkar inte vara lika populär. Jag beställde dock precis en sådan, c’eed 1.6 CRDi EX Komfort (halvkombi), ifrån Kindwalls (http://www.kindwalls.se). De kunde ge mig ett bättre pris än många andra handlare i regionen.

Om ni bor i Skåne så verkar både Ivarssons Bil (http://www.ivarssonsbil.se) och BilPartner (http://www.bilpartner.se) hålla låga priser.

Hur dessa handlare är ur andra hänseenden vågar jag dock inte uttala mig om.

Jag valde en 2011 års modell i stället för en 2010 för att:
- Priskillnaden inte var speciellt stor och att det delvis kompenseras av ett bättre andrahandsvärde.
- Hoppas att en del barnsjukdommar är borta.
- Jag kommer ha användning av Bluetooth.
- Får några extra hästkrafter som jag troligtvis inte kommer att märka av.

Annars har det hänt en del sedan 2007 års modell som andra har nämnt. Bland annat:
- Numera 7 års nybilsgaranti
- Miljöklassad så ni slipper skatt i 5 år.
- Ännu lite lägre bränsleförbrukning.
- Lite piggare (2011 års modell har 128 hk)
- Lite lull-lull som tillkommit.

20
Får väll föregå med gott exempel jag med;)
Välkommen hit Dan.

Ha det så bra.