Annons

Köpa ny Kia, varför det?

1
Har aldrig innan varit trogen ett bilmärke vid byte, trots detta så kan det bli en Kia igen. Frugan gillar bilen, men dt känns som vi bör byta nu när allt på måndagsexet är åtgärdat, rost, blästring o.s.v. m.m. ni som läser i forumet har nog sett allt jag räknat upp som är fel på vår CRDi.

Grejen är den att jag har slitet ut min knäled, behöver sitta högt och troligtvis använda farthållare, vilket jag iofs hatar.

När man har stolen på Kia högst upp, sitter man lika högt från golvet som i en Sportage? hade tänkt köpa SUV för sitthöjden.

Vad är det som är bra/bättre på en 2011? En del säger att allt som varit fel sedan start är åtgärdat till årsm. 2011, stämmer det?

Funderar på en SW, eller det är kanske bara SW som säljs numera, eller finns den korta modellen jag har fortfarande?

Frugan vill ha Kia (Ceed) igen, inte jag lika gärna, övertyga mig gärna. :)

Btw, streon var iaf vassare på en 2007, har hört att de högtalare som sitter i nu är rena skämtet i jämförelse. Förresten, finns det prestandahögtalare som passar direkt i hålen på en Kia? Alpine tillverkar ju hhögtalare till div. bilmärken
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Köpa ny Kia, varför det?

2
Jag var lite tveksam till att byta, men mycket tack vare forumet känner jag att jag har bra koll på det som kan gå fel.

Det jag är ute efter med den nya är billigare drift, mjukare gång och stabilare styrning, skattefri i fem år, högre andrahandsvärde, komfortpaketet och manuell växel, (automat i den gamla), bluetoothanslutning. Mest lull-lull alltså förutom att den ska vara mycket skönare att köra.

Peter

r_o_n skrev:Har aldrig innan varit trogen ett bilmärke vid byte, trots detta så kan det bli en Kia igen. Frugan gillar bilen, men dt känns som vi bör byta nu när allt på måndagsexet är åtgärdat, rost, blästring o.s.v. m.m. ni som läser i forumet har nog sett allt jag räknat upp som är fel på vår CRDi.

Grejen är den att jag har slitet ut min knäled, behöver sitta högt och troligtvis använda farthållare, vilket jag iofs hatar.

När man har stolen på Kia högst upp, sitter man lika högt från golvet som i en Sportage? hade tänkt köpa SUV för sitthöjden.

Vad är det som är bra/bättre på en 2011? En del säger att allt som varit fel sedan start är åtgärdat till årsm. 2011, stämmer det?

Funderar på en SW, eller det är kanske bara SW som säljs numera, eller finns den korta modellen jag har fortfarande?

Frugan vill ha Kia (Ceed) igen, inte jag lika gärna, övertyga mig gärna. :)

Btw, streon var iaf vassare på en 2007, har hört att de högtalare som sitter i nu är rena skämtet i jämförelse. Förresten, finns det prestandahögtalare som passar direkt i hålen på en Kia? Alpine tillverkar ju hhögtalare till div. bilmärken
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

3
Så den uppfyllde dina krav då?

En sak till. Hedins här har en SW vit komfort 2011 som de haft som firmabil, den har gått 1100 mil ocgh har tillhörande vinterhjul.
Vad är en sådan värd? De säljer den ny, med metalliclack för 189 000 kr.

Jag har en crdi -07 som gått 6000 mil, med vinterhjul (nya till denna vintern dubbade hakkapellitta 3-någonting på lättmetallfälg) dragkrok och bagagerumsmatta som jag tänkte byta med.
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

4
Uppfyllde mina krav mer än väl.

Vet inte var du bor men Kindwalls har fortfarande drive på SW 2011 lagerbilar. Ord pris 201,900.

r_o_n skrev:Så den uppfyllde dina krav då?

En sak till. Hedins här har en SW vit komfort 2011 som de haft som firmabil, den har gått 1100 mil ocgh har tillhörande vinterhjul.

Jag har en crdi -07 som gått 6000 mil, med vinterhjul (nya till denna vintern dubbade hakkapellitta 3-någonting på lättmetallfälg) dragkrok och bagagerumsmatta som jag tänkte byta med.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

5
r_o_n skrev:Så den uppfyllde dina krav då?

svenska bil har dom för 189 000 tror jag och 1:- för vinterbäck superfinna halvskin svartlackad inredning o lite till lull lull
men då är det sw tror jag
CEE'D1,6 SW crdi I GULD2011 eller inte

6
Har du en länk till bilen? Gärna via PM.

9
Tack för alla förslag, uppskattas verkligen.

På orten: 179 900 kr gått 1200 mil (uttagen i december -10). Där ska jag lägga 90 000 kr mellan

Växjö: 179 900 kr gäller helt ny bil. Har inte kontaktat dem ännu

Bilpartner, tre orter i Skåne: Verkar finnas en ceed för 169 900 kr de övriga 174900 kr. De som säljs där har gått 50-330 mil, har ej kontaktat dem ännu
Senast redigerad av Ronnie den 16 mar 2011, 09:16, redigerad totalt 1 gång.

10
r_o_n skrev:Tack för alla förslag, uppskattas verkligen.

På orten: 179 900 kr gått 1200 mil (uttagen i december -10). Där ska jag lägga 90 000 kr mellan

Växjö: 179 900 kr gäller helt ny bil. Har inte kontaktat dem ännu

Bilpartner, tre orter i Skåne: 169 900 kr de som säljs där har gått 50-330 mil, har ej kontaktat dem ännu
Kan varmt rek Bilpartner i Klippan om den tillhör en av dem 3 åf du hittat i Skåne. (Köpte min där)
Mycket revlig personal på hela bygget. Svarar alltid om det är något man undrar över. Både mail/Telefon.
Lycka till r_o_n.
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se