Kia bilförsäkring bjuder på de två första veckornas försäkring. Du får erbjudande om förlängning, tänk dock på att kolla med körsträcka och tillval. Det kan du göra på deras hemsida. Du kan även jämföra med andra bolag. Bara du meddelar dom datumet när prova-på-försäkringen går ut, så du inte står utan försäkring,
Du ska ha halvförsäkring de första tre åren, resten täcks av vagnskadegarantin/försäkringen.
Kilkenny skrev:Så nu på tisdag är det äntligen dags att hämta nya bilen kl:09:00..finally.
Dock blev jag lite fundersam om försäkringar som säljaren började jiddra om.
När jag rullar ut är bilen försäkrad av nån firma dom 2 första veckorna ,var jag sen kommer att bli erbjuden en förmånlig försäkring efter dessa 2 veckor.När jag pratade om vilken försäkring jag bör teckna sa han halvförsäkring?
det är en ny bil sa jag:hur blir det då med egna skador på bilen vid en olycka.han sa då att Kia står för en halva genom sin nybilgaranti eller dylikt samt att försäkringsbolaget står för den andra halvan?
Invecklat ja?Nån som vet vad jag bör göra när jag hämtar nya bilen Hel eller halv försäkring?
Vill inte stå där sen med en plånbok och dra pengar ur.Tacksam för svar...