Annons
Annons

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

33
kiasvestr skrev:Köpt min för en månad sen den har den nya navigationen.
Jag kanske borde skrivit haft den i en månad kört 210 mil. Den drar ungefär som min manuella crdi SW 2013, kanske aningen mer men det är så få mil så det går inte att svara på ännu. Den 7-stegade lådan bjuder in till aktivare körning så det kan bidra till ökad förbrukning.
KIA Cee'd 1,6 CRDi SW GT Line -2016, Skoda Fabia 1,6 TDI CR 2011

35
Torgskräck skrev:Vad skiljer den nya navigationen från de som satt i bilarna i årets början? jag har en -15 uttagen i maj, tillverkad i februari.
Är din en SE eller en SE2 (den senare med bl.a. elmanövrerade stolar)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

37
Fick min Kia Ceed SW GT-line levererad i torsdags. Klart lyft när man tidigare kört Kia Ceed SW Comfort från 2011. Trodde inte inställningen av styrservo skulle kännas så mycket, men det märktes skillnad när jag låg på motorvägen.

Var en lagerbil så jag fick den snabbt och den har nya navigationssystemet. Jag jämförde mot styvfarsans Ceed SW SE från 2014.

Det var mer små fack för saker inne i coupén i min gamla bil, men kanske lika bra att man inte samlar på sig lika mycket skräp i bilen.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

38
Har precis monterad drag på min SW GT line. Rekommenderar Thule/Brink fast drag, 55-561000 från Autoexperten. Bra passform och bra rostskydd. I morgon ska jag montera kabelsatsen, 50-3517916, tillverkas av EH-connector. Vi får se om den passar på GT-Line. Har tidigare monterat allt på min Crdi SW 2013 som nu är såld. Alla kontakter passade och behövde endast borra ett hål för jordanslutning.
KIA Cee'd 1,6 CRDi SW GT Line -2016, Skoda Fabia 1,6 TDI CR 2011

39
kiasvestr skrev:Har precis monterad drag på min SW GT line. Rekommenderar Thule/Brink fast drag, 55-561000 från Autoexperten. Bra passform och bra rostskydd. I morgon ska jag montera kabelsatsen, 50-3517916, tillverkas av EH-connector. Vi får se om den passar på GT-Line. Har tidigare monterat allt på min Crdi SW 2013 som nu är såld. Alla kontakter passade och behövde endast borra ett hål för jordanslutning.
LÖåter montera Thule fast drag 21/12, 4995kr monterat och klart...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

40
Funderar på om jag ska komplettera med en LED-ramp fram som extraljus, men vill att de samtidigt ska se bar ut, vill inte ha någon stor blaffig ramp som sticker ut.
Har försökt hitta bilder på Ceed SW GT-line med Led-ramp, men inte hittat någon. Har ni någon att rekommendera?
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver