Annons

Re: Dragkroksbutiken

11
Nu är kroken på plats iaf, det var inga som helst problem att montera den men man fick göra lite åverkan på 2 st pastbitar för att göra plats, enkelt att följa instruktionen med, tog mej ca 2 tim och stod på ok med lyft.

Elsatsen väntar jag dock med då jag inte vet om jag vill använda den medföljande, det lutar mot att jag köper Autoexpertens eller direkt från KIA verkstan då det inte känns bra att göra åverkan på dom ordinarie kablarna vilket är tvunget med den medföljande satsen.

Bild
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Annons

12
Skönt att det gick snabbt, lätt och snyggt :thumbup:
Är man tvungen att plocka bort kofångaren?
Skulle det fungera utan att ha bilen på en lyft?
Blir det inte svårt att dra kablarna efteråt?
Har du monterat dragkrok förut?
Har för mig att jag har läst att man inte behöver besikta om bilen längre när man har monterat drag.

Hoppas det inte blev för många frågor nu :D
Har monterat dragkrokar på nissanbilar och hoppas att det är lika lätt som det var då :)
Tack för återkopplingen.

Dragkroksbutiken

13
Herzog skrev:Skönt att det gick snabbt, lätt och snyggt :thumbup:
Är man tvungen att plocka bort kofångaren?
Skulle det fungera utan att ha bilen på en lyft?
Blir det inte svårt att dra kablarna efteråt?
Har du monterat dragkrok förut?
Har för mig att jag har läst att man inte behöver besikta om bilen längre när man har monterat drag.

Hoppas det inte blev för många frågor nu :D
Har monterat dragkrokar på nissanbilar och hoppas att det är lika lätt som det var då :)
Tack för återkopplingen.
Ja det skulle funka utan lyft det är bara jag som är bekväm av mig :)

Man behöver inte ta bort stötfångaren

Det verkar inte så svårt med en "riktig" kabelsats däremot måste man demontera hela inredningen i bagaget.

Nej jag hade aldrig monterat dragkrok innan.

Nej man behöver inte besikta längre det tar dom vid första ordinarie besiktning.

Återkommer när jag kopplat elen :)

14
Låter ju riktigt bra :)
Har inte riktigt bestämt mig än om det blir fast eller avtagbar krok.
På dragkrokslagret skriver dom att det kan vara svårare att montera en orginal elsats. Tycker det låter märkligt eftersom det borde bara vara att plugga på kabelsatsen på kablaget.

Dragkroksbutiken

15
Sedan förstör ju dessa "strömtjuvar" orginalkablarna vilket känns lite dumt. På autoexpertens hemsida finns en instruktion på pdf att titta på för elsatsen ok det ser inte bökigt ut alls( tror jag :lol: )
Ang fast eller inte så tyckte jag inte att det var värt den extra 1000 lappen för att få mer jobb :lol:
Jag menar det är ju ingen ferarri man har så utseendemässigt spelar det mindre roll faktiskt ;)

16
Hitta bara en 7 polig kabelsats för 1175:- på autoexperten.
Kostade din 700:- hos din autoexpert?
Dom säljer på dragkroksbutiken för 700
Får man då med 2 satser om man köper satsen med snabbkoppling och så följer satsen till kroken med?

Dragkroksbutiken

17
Precis det var dragkroksbutiken jag menade du har helt rätt :lol:

Precis från dragkrokslagret följde ju en elsats med i priset så då sitter man ju där med två :)

19
Jag skall beställa en ny har jag bestämt så jag får köra med ellös dragkrok ett tag ;D
Iofs är det enda jag planerat att lägga i båten och den kärran har ingen el iaf :lol:

Skämt å sido, skall beställa så fort andan faller på :)

20
Hmm satt just och läste på dragkrokslagret och dom skriver ju att GDS elsatsen inte skall påverka bilens garanti då den är CE märkt osv.

Får nog fundera lite till hahahaha