Annons

Re: Min första bil.

11
Jimmy417 skrev:Första milen körda och jag stortrivs! Kanonbil och perfekt för denna familjen! Jäkligt många knappar och vred som kommer ta tid att klura ut..
Grattis och härligt att du gillar bilen! Knappar å vred kommer allt eftersom :)
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.
Annons

13
Lite fler mil och ännu mer nöjd, skaffa dock nya samsung galaxy s4 som jag inte fick media att strömma på idag (spotify), fipplat lite med mobilen nu o såg att det inte var bockat i rätt så hoppas det löser problemet. Lite döläge på styrningen i mitten tycker jag mig känna ibland, kan ju bero på vilket styrläge man väljer, föredrar det segaste Sportläget som oftast.

Går och lurar på hur första avtvättningen av bilen ska gå till, känns som en nylackad bil kan få härda lite och få påverkas av vind och väder innan man gör någon extrem ansträngning. Är lite novis så goda tvättråd mottages!
Cee´d SW -2013 1,6 CRDi KOMFORT Sand Track

Min första bil.

14
Det är bara att tvätta på :)

Fälgrengöring, avfetta (typ ok naturavfettning som går bra att ha över hela bilen) spola av med högtryck sen är det bara att fylla hinken med ett skönt skummande schampo och svampa bilen från taket och arbeta sej neråt :)

Vaxa gärna bilen sedan det är viktigt att skydda lacken :)

Blir du putsnörd som en annan så rekommenderar jag åter igen www.bilvårdsforum.se där finns alla tänkbara tips och guider från tvätt till polering och ett stort gäng med hjälpsamma medlemmar :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

15
Avrapport efter snart en månad.

Inga fel, inga problem. Hatar måsskit bara. Förbrukningen är obefintlig känns det som. Allt som allt rullar allt finfint och hela familjen är nöjda. Verkar fått änsålänge ett bra fabriksexemplar.
Cee´d SW -2013 1,6 CRDi KOMFORT Sand Track