Dåså, nu tycker jag det är dags att köra en riktig presentation då jag hämtar ut min bil imorgon, äntligen!
Bor i Göteborg, är 30 och har en liten familj där en stycke fru en stycke dotter ingår.
Tog mitt körkort först i höstas och sedan dess lånat mig runt i olika bilar så har fått lite körerfarenhet i olika märken och bilformer.
Är ingen biltok, aldrig varit (uppenbarligen; läs ovan), utan håller mig till det rena enkla A till B transporterandet och tyckte den nya Cee´d SW var en snygg trevlig bil, mycket trevligare utrustning än en standard v70 från 05-06 jag titta på i början. Sen tycker jag den formen EkoPlus hyrbil kommer funka ypperligt för mitt sätt att förhålla sig till "bilägäande". Föredrar att hyra mitt boende så varför inte min bil. Dessutom är det väldigt trevligt med nybilsdoften.
Så som sagt, detta är min första bil och den verkar jäkligt bra, får se om en månad när man bildat en ordentlig uppfattning. Sen spelar det ingen roll, är fast med den i 3 år haha =)
Annons
Re: Min första bil.
3Grattis i förskott får man väl säga.
Det där ekoplus har jag inte hört talas om vad är det?
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Min första bil.
4Lite som thorn affärskedjan var tidigare men med bilar.DavidB skrev:Grattis i förskott får man väl säga.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.
5Ok då vet jagrickard80 skrev:Lite som thorn affärskedjan var tidigare men med bilar.DavidB skrev:Grattis i förskott får man väl säga.
6Kanske inte är och går att jämföra med Thorn direkt va. 
Cee´d SW -2013 1,6 CRDi KOMFORT Sand Track
Min första bil.
7Nej det var ju elektronik.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.
8Vi säger väl det och låter allt mellan vara osagt helt enkelt.
9Första milen körda och jag stortrivs! Kanonbil och perfekt för denna familjen! Jäkligt många knappar och vred som kommer ta tid att klura ut..
10Grattis!Jimmy417 skrev:Första milen körda och jag stortrivs! Kanonbil och perfekt för denna familjen! Jäkligt många knappar och vred som kommer ta tid att klura ut..
Ja mycket finesser finns det