Annons

Re: Kan jag vara lugn eller ska jag ha panik?

11
Greatderek skrev:Hehe jag beställde en Kia sportage 1,7 komfort igår dark gun metallic, är inte det minsta orolig då jag dessutom är mycket nöjd med priset.

Jag skulle vara mer nervös om jag köpt en 2 år gammal Bmw X3 utan garantier :) (som dessutom hade kostat mer)
Min brorsa med fru (som är BMW fixerad) hade en BMW X5 och den hade xtremt mycket problem. Larmet var inte synkat med låset, 4wd funkade inte, bromsarna låste plötsligt m.m. etc. Efter måååånga långa telefonsamtal om deras skitbil sålde han den. Vad köpte de om inte en BMW 530. När syrran fyllde år kunde de inte komma för att bilen satt fast i en snödriva på tomten... Hade inte hänt en Sportage... Ingen panik här :)
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.
Annons

14
Det blev en 1,7 crdi - komfortpaket + läder, 18" , sportgrill och sidesteps i den vackra Sirius silver färgen.

Ville helst ha en 4wd men insåg (frun gjorde VÄLDIGT klart för mig) att 1,7 2wd räcker gott för våra behov.
Lyckades dock förhandla till mig läder och det andra lulllullet :)

Hade jag haft fria händer hade det nog blivit en 4wd med rubbet :mrgreen:

Men jag/vi är nöjda över valet och hoppas på en fin mix av ekonomi, bling, komfort och familjefraktare.

18
HGN skrev:Tack för alla svar!

Känner mig mycket lugnare nu och är fylld av förväntan. Får min bil inom 4-5 månader enl säljaren.
Oj det måste vara för lädret? Jag Beställde en Sportage 1,7 Dark gun, med komfortpaket och säljaren sa 2-3 veckor :D

Räknar med att få den nästa vecka, :)
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Svart metallic.( såld privat)
Kia Sportage 1,7 crdi komfort 2013 dark gun metallic