Annons

Re: Newbie -frågor Ceed SW 2010

11
Ja du kan ju testa först i bagage utrymmet !!
Om det e spylukt kan man ju köra lite flytande gall tvål i blandningen!

Viktigt att vatten damsugaren e stark så att den suger upp allt vatten
Och tyget bara känns fuktigt å ej blött!

Blir nog kanon
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5
Annons

12
Tack för era svar! Några fler newbie -frågor :)

4. Enligt manualen ska torkarna ställa sig lodrätt och stanna där om man tar ut nyckeln och håller ner spaken för torkarna i minst 2s. Funkar inte på min bil, funkar det på era?

5. Mellan centerstacken och ratten finns ett litet runt hål med galler för, ser ut som en mic eller högtalare, antar att det är micen för blåtandsfunktionen? Skumt att jag har ett sånt när jag inte har blåtand..??

15
Peter80 skrev:Fråga 4 & 5 har jag aldrig tänkt på :)

Däremot fråga 6, man brukar kunna ta en nål eller liknande och justera lite försiktigt.
Behövs inte mycket alls för att justera ganska mycket.
Hur menar du då, stoppa in den i själva munstycket och bryta med kraft alltså?

17
4. Enligt manualen ska torkarna ställa sig lodrätt och stanna där om man tar ut nyckeln och håller ner spaken för torkarna i minst 2s. Funkar inte på min bil, funkar det på era?
Jag undrar vad den funktionen ska vara till för nytta? När man byter torkarbladen?
5. Mellan centerstacken och ratten finns ett litet runt hål med galler för, ser ut som en mic eller högtalare, antar att det är micen för blåtandsfunktionen? Skumt att jag har ett sånt när jag inte har blåtand..??
Jag har också en sån och undrar vad det är. Tror inte det är micen för den sitter itaket. I alla fall på min årsmodell.
För vi tänker väl på samma sak? Den här:
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-
Bilagor
kiagrej.JPG kiagrej.JPG Visad 2812 gånger 220.34 KiB

18
Lindholmaren skrev:
Jag undrar vad den funktionen ska vara till för nytta? När man byter torkarbladen?
Jag har också en sån och undrar vad det är. Tror inte det är micen för den sitter itaket. I alla fall på min årsmodell.
För vi tänker väl på samma sak? Den här:
Japp det är den jag menar. Skulle tagit en bild :) hmm inte micen, vad kan det då vara??

Ja den funktionen är till för när man byter torkarbladen, funkar den på din bil?

19
Japp det är den jag menar. Skulle tagit en bild hmm inte micen, vad kan det då vara??

Ja den funktionen är till för när man byter torkarbladen, funkar den på din bil?
Jag kan inte säga till 100% att det INTE är micen. Men i de bilar jag har haft tidigare med blåtand så har den suttit i taket och jag har för mig att när jag läste instruktionsboken nån gång att micen sitter i taket.

Har inte provat torkarbladsfunktionen på min bil men ska testa idag. Återkommer.
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-