Annons
Annons

Re: Bra Pris? Sportage med skinn istället för glastak

4
Haha bra jobbat, jag väntar på min med :D Dom sa slutet på den här månaden, men än har den inte kommit. Har du fått nån info när det ska komma? Tog du nån extra grejer på din, jag tog bara motorvärmaren o vinterdäcken. Vill ha side stepsen oxo, fast det skulle ju bli mycket billigare om man beställde från nätet o la på dom själv men då vet man inte om det påverkar garantierna :crazy:

7
Jag tar glastak "any day" över skinnklädsel, speciellt på en Sportage som inte är svart då ett mörkt/svart tak på tex en vit bil är sjukt snyggt. Har aldrig fått ett stenskott i taket på någon av de bilar jag haft senaste 10 åren men visst, man skall aldrig säga aldrig. Men om det händer så känns det inte som om det är någon panik att byta då besiktningen inte lär klaga.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

9
Har läst på http://www.kiaownersclub.co.uk/forum att det är riktigt samt fusk på typ baksidan, som en skinnsoffa helt enkelt, men ändå enklare att hålla rent än en tygklädsel när man har barn, och man får en lyxigare känsla.
Men helt klart gör ett glastak att det blir trevligare.
Tur man har en "sommarbil" också dock med tak den med så man kan använda den halva året. Kian åker man i - den andra kör man :D

Bra Pris? Sportage med skinn istället för glastak

10
Jag försökte också komma på anledningar varför jag inte skulle ha glastak innan jag köpte min efter att jag beställt utan.
Som tur är hann jag ångra mig innan bilen kom och jag fick ändra så att jag fick det.
Skulle aldrig välja utan igen om jag skulle välja om.

Men som sagt man vet ju aldrig när en meteorit råkar slå ner på taket.:D
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.