Annons

Problem med backsensor efter lackering

1
Åkte på en mindre parkeringsskada på min Kia Ceed ´12 och fick lacka om en bit på vänster baksida, ungefär där sensorerna sitter. Fick tillbaka den från verkstaden idag och nu strula backsensorn. Direkt när backen läggs i så piper den och fortsätter pipa ungefär som det låter när man är 1 meter ifrån något. När man väl närmar sig ett hinder så fungerar inte backsensorn alls. Antar att det blivit något fel efter lackeringen ?
Annons

Re: Problem med backsensor efter lackering

2
petter skrev:Åkte på en mindre parkeringsskada på min Kia Ceed ´12 och fick lacka om en bit på vänster baksida, ungefär där sensorerna sitter. Fick tillbaka den från verkstaden idag och nu strula backsensorn. Direkt när backen läggs i så piper den och fortsätter pipa ungefär som det låter när man är 1 meter ifrån något. När man väl närmar sig ett hinder så fungerar inte backsensorn alls. Antar att det blivit något fel efter lackeringen ?
Ja det låter ju som att dom har haft sönder den på nåt sett på lackeringen, Jag skulle åka tillbaka med bilen till verkstan så får dom titta på det.
Back in a Kia Rio 1,25 Launch Edition
Volvo V70 2,4L 170hk Classic
New. Bmw 116d M-sport
Old. KIA Soul 1,6 CRDI EX Komfort

Re: Problem med backsensor efter lackering

4
Fått någon lösning på problemet?? :crazy:

Kan det vara som så att dem lackat "sensorn" också kanske? kan ju vara som så att där då blivit för "tjockt" med färg för att den ska kunna känna någonting? Har för mig med att sensorerna på min inte är lackade utan svarta :think: men jag kan ju ha fel för mig också! Vet dock att en kompis fick klabb på sin saab när han lacka "ner" den för där fick dem byta ut sensorerna just på grund av det :thumbdown:
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)