Annons

Nya sommarhjul till min SW-11

1
Hej!

Letar förbryllat efter nya sommarhjul till min Cee'd SW 2011.
Vad ska man ha för storlek? 18?19? vad får plats?
Vilken bredd blir lagom för att det ska ligga bra med skärmkanten? Vill ju inte ha överdriven stance men kan gärna få ligga rätt så smutt och inte vara inne i hjulhuset.. 8-)

Läste någonstans att ET't är -47 och att navet är 67,1, stämmer det?

Kikat lite på Rotas hjul, finns ju ändå rätt många modeller i 5/114,3..
Finns det något annat forum som har bilder på Cee'd med andra hjul?

MVH Albin
Kia Cee'd SW-11
Annons

Re: Nya sommarhjul till min SW-11

2
Jag har ju 18x8" på min och 8" känns som max i bredd. Är precis mina är innan för skärmkanten :). Kommer dock inte ihåg vilket ET jag har på dem :). Tror jag har sett en på garaget.org som hade 19"are ;) men då är där ju inte mycket till däck :P! Lycka till med letandet och lägg gärna upp bilder om du vill ha synpunkter på olika!

Mvh Marcus
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

3
Marcus_Turbo skrev:Jag har ju 18x8" på min och 8" känns som max i bredd. Är precis mina är innan för skärmkanten :). Kommer dock inte ihåg vilket ET jag har på dem :). Tror jag har sett en på garaget.org som hade 19"are ;) men då är där ju inte mycket till däck :P! Lycka till med letandet och lägg gärna upp bilder om du vill ha synpunkter på olika!

Mvh Marcus

Sweet! Skulle gärna vilja se ett par bilder på din bil om det går bra? :roll:
Samt vad kör du för däckstorlekar?

MVH
Kia Cee'd SW-11

4
Petri skrev:
Marcus_Turbo skrev:Jag har ju 18x8" på min och 8" känns som max i bredd. Är precis mina är innan för skärmkanten :). Kommer dock inte ihåg vilket ET jag har på dem :). Tror jag har sett en på garaget.org som hade 19"are ;) men då är där ju inte mycket till däck :P! Lycka till med letandet och lägg gärna upp bilder om du vill ha synpunkter på olika!

Mvh Marcus

Sweet! Skulle gärna vilja se ett par bilder på din bil om det går bra? :roll:
Samt vad kör du för däckstorlekar?

MVH
Ligger några bilder här på forumet, dels i en tråd jag skapade för länge sedan, och nån i galleriet. Annars så tryck dig in på min garaget sida, finns några bilder där också :). Har för mig det är 225/40-18" jag har ;)

Mvh Marcus
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)