Hej.
Är det 0kr i årsskatt på Cee´d SW?
Säljaren sa att det var det, men när jag kollar Transportstyrelsen med någon reg.nummer fra blocket får jag 1168kr..?!
Jag sitter nu och ventar på min nya Cee´d SW 1,6d komfort, och en av grundene till at det ble Kia var jo ekonomi...
Ny bil med garanti, service i 3 år i priset och 0kr i årsskatt.
Noen som vet?
Annons
Re: Årsskatt
2Den är skattebefriad i fem år. Däremot så betalar man vid nyköp ett par avgifter, engångsbelopp, ca. 300 kr. Om man skulle betala skatt så ligger den idag på drygt 1100 kr. Så dina siffror stämmer nog.-Fredrik- skrev:Hej.
Är det 0kr i årsskatt på Cee´d SW?
Säljaren sa att det var det, men när jag kollar Transportstyrelsen med någon reg.nummer fra blocket får jag 1168kr..?!
Jag sitter nu och ventar på min nya Cee´d SW 1,6d komfort, och en av grundene till at det ble Kia var jo ekonomi...
Ny bil med garanti, service i 3 år i priset och 0kr i årsskatt.
Noen som vet?
Service i tre år har Hedins att man kan köpa ett "rabattkort" för 4500 kr som täcker detta. Annars är det ung. 12000 kr för fullt pris service i tre år, iaf på Hedins
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
3Välkommen till forumet -Fredrik-
Betalade in runt 300:- den första månaden. Sen har jag fått 2 gånger efter det att jag ska betala in 40:- samt 60:-..
Men nu har det inte kommit något på länge=)
Grattis till bilen.
Mvh Morgan_
Betalade in runt 300:- den första månaden. Sen har jag fått 2 gånger efter det att jag ska betala in 40:- samt 60:-..
Men nu har det inte kommit något på länge=)
Grattis till bilen.
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
4Takkar..
Bilen ble beställt for en vecka sidan...
Konstigt at uppgifterna på transportstyrelsen inte stämmer overens med Kia sine.
Kia: 128hk=C0 151g/km
TS: 128hk=CO 119g/km...
När man läser om motoren U2 1.6 CRDi, står det 125g/km....
Verkar som TS inte vet at 128hk versionen släpper ut mer...
Konstigt at uppgifterna på transportstyrelsen inte stämmer overens med Kia sine.
TS: 128hk=CO 119g/km...
Väntar på en Kia Cee´d SW Komfort 1,6d 128hk byte blue
5Kia har skrivit fel på sin sida...-Fredrik- skrev:Takkar..Bilen ble beställt for en vecka sidan...
TS: 128hk=CO 119g/km...![]()
TS uppgifter stämmer.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07