Hej Tänkte bara berätta lite om mina erfarenheter av min Kia Ceed 2010 sw uttagen September 2010.Repor i vindruta efter bara 1 vinter trots försiktig skrapning av vindrutan,ostabil ACC ,när det är över 18 grader ute funkar inte den automatiska temperaturväljare,blåser bara varmt luft,manuellt inställning fungerar,bilen har hackat och tappat kraft 3 gånger när man växlar mellan 2an och 3an,byt stänk lappar, alltså olika strul trots att bilen är nästan ny,är det likadan med alla nya bilar eller beror på det billiga prislappen?
Ni får gärna berätta om era erfarenheter om bilen ,det är min första ny bil,lite besviken men ändå ganska nöjd,man får ju mycket för pengarna,men man får också vad man betalar för ,brukar det heta ..Ni får gärna berätta om era erfarenheter.
Annons
Re: Kia Ceed Bra Köp?
2Det finns en tråd som förklarar detta problem med AC.
Finns en tråd med alla (=väldigt många) problem jag hade med min förra Ceed, en crdi från 2007. Den nya har vi haft sedan mitten på mars och allt som ska fungera, fungerar.
Tror det har med att man helt enkelt har otur ibland. (Vilken kass förklaring....)
Finns en tråd med alla (=väldigt många) problem jag hade med min förra Ceed, en crdi från 2007. Den nya har vi haft sedan mitten på mars och allt som ska fungera, fungerar.
Tror det har med att man helt enkelt har otur ibland. (Vilken kass förklaring....)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
3Hejsan och varmt välkommen till forumet crisar
Jag har samma dilemma med just rutan. Min hämtade jag 23/12-2010.
Min ruta ser ut som den har gått igenom 4 världskrig. Ingen skön syn.. Speciellt inte när solen är framme..
Här har du lite info om ev fel på just Acc´n
Förövrigt så fungerar allt super på min bil. Har ännu inte haft några bekymmer. Peppar peppar ta i trä
Mvh Morgan_
Jag har samma dilemma med just rutan. Min hämtade jag 23/12-2010.
Min ruta ser ut som den har gått igenom 4 världskrig. Ingen skön syn.. Speciellt inte när solen är framme..
Här har du lite info om ev fel på just Acc´n
Förövrigt så fungerar allt super på min bil. Har ännu inte haft några bekymmer. Peppar peppar ta i trä
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
4Jag har bara positiva erfarenheter av KIA. Visst handsfreen kunde vara bättre men i övrigt är jag helnöjd ceed ägare 
* Köregenskaper
* Storleken
* Låg driftkostnad
* Bra garantier vilket borgar för bra andrahandsvärde så småningom
Är saker jag tycker är väldigt bra.
* Köregenskaper
* Storleken
* Låg driftkostnad
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE
5Min Ceed crdi -07 byttes in för ca 90 0000 kr med 6000 mil på mätaren.Trident skrev:Jag har bara positiva erfarenheter av KIA. Visst handsfreen kunde vara bättre men i övrigt är jag helnöjd ceed ägare
* Köregenskaper
* Storleken
* Låg driftkostnad
Egenskaperna är bra på Ceed, men materialvalet och kvalitetsnivån kan ge mer att önska, tror jag. Min -07 hade repigare ruta än vad en polare har i sin VW bubbla från -72, Så ska det inte vara.
6Nej det skall det inte men min ruta är inte repig och jag har haft den i 1 år.Ronnie skrev:Min Ceed crdi -07 byttes in för ca 90 0000 kr med 6000 mil på mätaren.Trident skrev:Jag har bara positiva erfarenheter av KIA. Visst handsfreen kunde vara bättre men i övrigt är jag helnöjd ceed ägare
* Köregenskaper
* Storleken
* Låg driftkostnad
Egenskaperna är bra på Ceed, men materialvalet och kvalitetsnivån kan ge mer att önska, tror jag. Min -07 hade repigare ruta än vad en polare har i sin VW bubbla från -72, Så ska det inte vara.
I övrigt tror jag inte du hittar en mer prisvärd bil för dom pengarna. En Volvo V50 ECO med samma utrustning kostar nästan 90 tusen mer och då får man 2 års garanti.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE
7Jag hade inte köpt en till om inte det positiva övervägde.Trident skrev:Nej det skall det inte men min ruta är inte repig och jag har haft den i 1 år.Ronnie skrev:Min Ceed crdi -07 byttes in för ca 90 0000 kr med 6000 mil på mätaren.Trident skrev:Jag har bara positiva erfarenheter av KIA. Visst handsfreen kunde vara bättre men i övrigt är jag helnöjd ceed ägare
* Köregenskaper
* Storleken
* Låg driftkostnad
I övrigt tror jag inte du hittar en mer prisvärd bil för dom pengarna. En Volvo V50 ECO med samma utrustning kostar nästan 90 tusen mer och då får man 2 års garanti.
8Själv är jag nöjd med våra två Ceedar. Tycker att dom håller mycket högre kvalitet äncrisar skrev:Hej Tänkte bara berätta lite om mina erfarenheter av min Kia Ceed 2010 sw uttagen September 2010.Repor i vindruta efter bara 1 vinter trots försiktig skrapning av vindrutan,ostabil ACC ,när det är över 18 grader ute funkar inte den automatiska temperaturväljare,blåser bara varmt luft,manuellt inställning fungerar,bilen har hackat och tappat kraft 3 gånger när man växlar mellan 2an och 3an,byt stänk lappar, alltså olika strul trots att bilen är nästan ny,är det likadan med alla nya bilar eller beror på det billiga prislappen?
Ni får gärna berätta om era erfarenheter om bilen ,det är min första ny bil,lite besviken men ändå ganska nöjd,man får ju mycket för pengarna,men man får också vad man betalar för ,brukar det heta ..Ni får gärna berätta om era erfarenheter.
andra bilar i samma prisklass. Vi har inte haft några problem med bilarna utan dom tuffar på tryggt och
säkert dagligen. Var på verkstad och fick bytt stänklapparna...men kan inte se det som ett problem
utan i stället en klar förbättring.
Fabriken som tillverkar rutorna åt Ceedarna tillverkar säkerligen rutor till en massa andra märken
oxå.. så det problemet finns säker hos många nya bilar. Har en kompis som har fått byta sin vindruta 2 ggr
pga sprickor på sin 2 år gamla BMW.
Summa summarum så tycker jag att Ceedarna är ett bra köp...inte minst för den generösa garantin.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
9Hej,
köpte en beg ceed sw -08(67 000km), har haft ganska otur med bilen men annars har den fungera helt ok.
km nu snart 80 000km.
problem eller brister jag har upptäckt är:
backspegeln darrar och för gnisslande oljud->fixat med lite snabb limm
klonkade ljud i främre vagn -> skall ha dem att kolla upp detta i nästa service, har uppstått de senaste 1000kilometrarna.(när man kör på sämre vägar.)
den har börjat dra till höger -> skall också kolla upp detta på nästa service.
bakre dimljus fungerade ej vid besiktningen. men började fungera av sig själv sen, verkar bero på bilens humör.
fick bilen min "sandblästrad" av en oansvarig vaktmästare som blåste små halk sten från 5 våningen med lövblåsare.(hade bilen under).
har fått vindrutan bytt och förar sidorutan bytt pga detta.
samt att just nu är bilen på måleri och omlackeras/målas tak, ena sidan och fram huven.(husbolaget betalar detta.)
håller med om att den där ac e lite konstig, men har fungerat mesta delen bra. hade också imma på rutorna men bytte cupe filter och fungerar nu ok.
helljusen var värdelösa så jag har gjort full konvertering till Xenon.
istället för att skrapa rutan är det nog lika smidigt att ha bilen under tak eller alternativt ha en matta/filt över rutan.
Annars en helt skaplig bruksbil eftersom jag kör mycket.
köpte en beg ceed sw -08(67 000km), har haft ganska otur med bilen men annars har den fungera helt ok.
km nu snart 80 000km.
problem eller brister jag har upptäckt är:
backspegeln darrar och för gnisslande oljud->fixat med lite snabb limm
klonkade ljud i främre vagn -> skall ha dem att kolla upp detta i nästa service, har uppstått de senaste 1000kilometrarna.(när man kör på sämre vägar.)
den har börjat dra till höger -> skall också kolla upp detta på nästa service.
bakre dimljus fungerade ej vid besiktningen. men började fungera av sig själv sen, verkar bero på bilens humör.
fick bilen min "sandblästrad" av en oansvarig vaktmästare som blåste små halk sten från 5 våningen med lövblåsare.(hade bilen under).
har fått vindrutan bytt och förar sidorutan bytt pga detta.
samt att just nu är bilen på måleri och omlackeras/målas tak, ena sidan och fram huven.(husbolaget betalar detta.)
håller med om att den där ac e lite konstig, men har fungerat mesta delen bra. hade också imma på rutorna men bytte cupe filter och fungerar nu ok.
helljusen var värdelösa så jag har gjort full konvertering till Xenon.
istället för att skrapa rutan är det nog lika smidigt att ha bilen under tak eller alternativt ha en matta/filt över rutan.
Annars en helt skaplig bruksbil eftersom jag kör mycket.
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld