Det kommer en vinter och jag är lite skeptisk plastsjok/massa leder originaltorkarblad men det kanske funkar.
Funderar på om man i förebyggande skulle byta till Flat Blade som varit original på mina senare bilar, i mina trakter är inte ovanligt kring 0 och man vill slippa ihopfrysta blad.
Googlar man omkring så verkar det som bla Valeo har (hittade några 578610/578601).
Någon som testad några Flat Blade och vet att dom passar?
/Conny
Annons
Re: Torkarblad CEED SW 2020 - Flat Blade
2Bilden visar sådana torkarblad som monteras hos KIA-verkstäder vid byte av torkarblad. Alltså original.
3Kanon då finns det bättre än de fabriksmonterade (vet iofs inte om det är problem med konstruktionen än)
Det var det här jag menade, massa leder inpackad i ett plastskydd, ser ut som gjort för att frysa fast utan att få loss det
Det var det här jag menade, massa leder inpackad i ett plastskydd, ser ut som gjort för att frysa fast utan att få loss det
4Jag har monterat sådana flatblade från Bosch. Funkar kanon. Blev helt paff att det satt gamla varianten av torkarblad original på bilen. Kan inte vara många mer än Kia som kör med gamla varianten av blad.
5Hyundai också [emoji28]. För att det är samma leverantör av delar.
De är ju troligtvis billigare att leverera bilen med, än de nya L983FKxxxxL0 "FlatBlade" som säljes som utbytes original.
De är ju troligtvis billigare att leverera bilen med, än de nya L983FKxxxxL0 "FlatBlade" som säljes som utbytes original.
6SorentoUM skrev:Hyundai också [emoji28]. För att det är samma leverantör av delar.
Glömde Hyundai