Har hunnit köra 18 mil och första felet upptäcktes idag
men inte en endaste volt fanns där. Säkringen hel. (uttaget i skuffen funkar bra) Någon som har haft samma fel?
Jo, jag läste mig till hur det är tänkt att funka, men det främre är stendött.Felingen skrev:Hej Lester!
Lite knasig fråga, har du startat bilen när du kollar om det finns någon spänning i uttaget? Det främre uttaget går via tändningsnyckeln och det bakre uttaget är kopplat direkt till batteriet! Fråga mig inte varför det är så knasigt.
Lycka till med felsökningen!
Svängde förbi en Kia-verkstad och efter en kvart så var det fixatLester skrev:Hej
Har hunnit köra 18 mil och första felet upptäcktes idagSkulle koppla in GPS'en i 12v-uttaget,
men inte en endaste volt fanns där. Säkringen hel. (uttaget i skuffen funkar bra) Någon som har haft samma fel?
Bak är konstantström till, mao så kan du ha det även fast bilen inte är igång. Fram måste minst tändningen vara påslagen för att det ska generera någon ström.Runesson skrev:Hej 12 volten fram funkar men inte den bak.
Eller funkar den bara när bilen är på.
Har en Kia ceed sw 2011 2veckor gammal.
Det var en röd plastadapter till den smalare 12V-standarden inne i mitt 12V-uttag bak, så inga kontakter bottnade. Säkringen gick när jag tog ut den, då det inte gick att få ut den med mindre än att jag använde en näbbtång och en del våld. Efter byte av säkring lyckades jag få igång det inför semestern. Lite irriterad han man ju bli dock...Petri skrev:Bak är konstantström till, mao så kan du ha det även fast bilen inte är igång. Fram måste minst tändningen vara påslagen för att det ska generera någon ström.Runesson skrev:Hej 12 volten fram funkar men inte den bak.
MVH
pacman42 skrev:Det var en röd plastadapter till den smalare 12V-standarden inne i mitt 12V-uttag bak, så inga kontakter bottnade. Säkringen gick när jag tog ut den, då det inte gick att få ut den med mindre än att jag använde en näbbtång och en del våld. Efter byte av säkring lyckades jag få igång det inför semestern. Lite irriterad han man ju bli dock...Petri skrev:Bak är konstantström till, mao så kan du ha det även fast bilen inte är igång. Fram måste minst tändningen vara påslagen för att det ska generera någon ström.Runesson skrev:Hej 12 volten fram funkar men inte den bak.
MVH
...får du ned kontakten ända ned i botten? Om inte så kanske du har en adapter i din bil också?
HejLester skrev:Hej
Har hunnit köra 18 mil och första felet upptäcktes idagSkulle koppla in GPS'en i 12v-uttaget,