Annons

Varningslampa Däck lyser.

1
Hejsan.
Har nu haft min kia i 4 dagar och med ca 55 mil på mätaren så kan jag inget annat än att säga att jag är nöjd med den. Dock så lyser den där lampan ang däcktryck. Enl instruktionsboken ska den lysa tillsammans med en annan lampa som visar vilket däck det handlar om. Dock inte i min. Jag kollade senast igår och då diffade det från 2,3-2,2 bar. Valde då att sänka tryck så alla däck hade ett tryck på 2,2 bar. kör nu 15" dubbdäck.,

Lampan började blinka på väg hem från handlaren och jag har ej lyckats få rätt på fenomenet.

Det står även i instruktionsboken att om den blinkar 60 sek och sen ett fast sken så är det något elektrikst fel.
Så gör inte min. Den blinkar kanske 5-10 ggr under 10-20 sek för att sedan lysa fast.

Nån som vet vad man kan göra åt saken?

Mvh
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Annons

Re: Varningslampa Däck lyser.

2
[quote="Mollllgan"]Hejsan.
Har nu haft min kia i 4 dagar och med ca 55 mil på mätaren så kan jag inget annat än att säga att jag är nöjd med den. Dock så lyser den där lampan ang däcktryck. Enl instruktionsboken ska den lysa tillsammans med en annan lampa som visar vilket däck det handlar om. Dock inte i min. Jag kollade senast igår och då diffade det från 2,3-2,2 bar. Valde då att sänka tryck så alla däck hade ett tryck på 2,2 bar. kör nu 15" dubbdäck.,

Lampan började blinka på väg hem från handlaren och jag har ej lyckats få rätt på fenomenet.

Det står även i instruktionsboken att om den blinkar 60 sek och sen ett fast sken så är det något elektrikst fel.
Så gör inte min. Den blinkar kanske 5-10 ggr under 10-20 sek för att sedan lysa fast.

Nån som vet vad man kan göra åt saken?

Ska inte den typ nollställas.
Jag hade en Octavia tidigare med däcktrycksövervakning. Och den skulle man nolla.
På den skulle man rulla rakt fram på tomgång och hålla in knappen tills det kom ett pip.

Re: Varningslampa Däck lyser.

3
Har läst i instruktionsboken om denna lampa... Saken är den att nu sitter det 15" v-däck men sommardäcken är 17"?? Får väll kontakta en kia verkstad.

Mysko..

Mvh
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se