Annons

Ceed SW -12 eller -13

1
Är sugen på att köpa en begagnad Kia Ceéd SW, men blir inte klok på vad jag ska ha.
Har satt taket på 130' men den får gärna vara billigare också.
Det jag framförallt undrar är vad skillnaden är på 13 årsmodell mot 12:ans? Är det 13 som kallas "nya ceéd"?
Jag ser ju den visuella skillnaden, men är det bara en ny modell på karossen eller är det andra saker också?
Hittar ingen information om detta. Andra tips och rekommendationer tas tacksamt emot också.
Mvh,
Dennis
Annons

Ceed SW -12 eller -13

2
Ceed ED gamla karossen, JD nya karossen som kom i slutet på 2012. Motor och drivlina skiljer inte mycket. Däremot chassi, kaross och inredning skiljer väldigt mycket.
Rent generellt är JD uppdaterad och förbättrad på nästan alla områden. Högre utrustningsstandard från början. Även korrosionsmotståndet är bättre.
Servicarna är vartannat år på dieslarna istället för varje år som på ED.
Nån specifik skillnad/jämförelse du var ute efter?

Re: Ceed SW -12 eller -13

3
Nej, jag tror att du rätade ut mina frågetecken. Om det bara var karossen, så hade jag lika gärna kunnat köpa en 12:a. Men om det mesta är lite bättre så kan det ju vara värt att lägga lite extra pengar på en 13.
Tackar för svaret!

Ps/Jag undrar också vad Premium innebär? Det står typ Premium på 90% av bilarna på blocket, men kollar man på Kias utrustningsspec. så finns det bara Ex, Komfort, Business och Special edition?/Ds

4
Ok vad bra.
Är inte helt 100 på vad Premium innefattar, men tror att det är som Volvo har Classic. Dvs. Sista året på en modellserie som har lite extra utrustning