Annons

Dagg och vatten inne i trösklarna ! Kia Rio 2013 !

1
Det har varit två nätter med mycket dimma och dagg, när jag kommit ut till bilen på morgonen och öppnat dörren så har det varit torrt och fint på instegströsklarna. Men när jag kommer hem och öppnar dörren för att kliva ur så märker jag att det är vatten på trösklarna och in i dörrfästena !

I morse när jag kom hem så öppnade jag även bakdörren för att kolla och även där är det blött, fastän att den dörren inte blivit öppnad när jag åkt iväg !

Ska det va så här, hur kommer det bli med rosten i vinter och kanske till o med att dörrarna fryser, så man måste slita upp dom och ev sabba lacken :problem:

Bild
****Could Blame it on pms !
But Really, I´m just a bitch****
Annons

Re: Dagg och vatten inne i trösklarna ! Kia Rio 2013 !

2
Raggartufsen skrev:Det har varit två nätter med mycket dimma och dagg, när jag kommit ut till bilen på morgonen och öppnat dörren så har det varit torrt och fint på instegströsklarna. Men när jag kommer hem och öppnar dörren för att kliva ur så märker jag att det är vatten på trösklarna och in i dörrfästena !

I morse när jag kom hem så öppnade jag även bakdörren för att kolla och även där är det blött, fastän att den dörren inte blivit öppnad när jag åkt iväg !

Ska det va så här, hur kommer det bli med rosten i vinter och kanske till o med att dörrarna fryser, så man måste slita upp dom och ev sabba lacken :problem:

Bild

Va in på Windahls i går, dom sa att det va helt normatl, att det helt enkelt ska vara så, för att fukt och vatten inte ska stanna så är det öppet, så att det kan rinna både in och sen ut !

Jag är iaf lugn med det svaret, även om jag förmodligen kommer stå med torktrasan i högsta hugg *s*
****Could Blame it on pms !
But Really, I´m just a bitch****

Re: Dagg och vatten inne i trösklarna ! Kia Rio 2013 !

3
Jag har samma problem med min Rio 2012. Om det regnat på natten och man öppnar dörrarna så rinner det vatten ur dräneringshålen i dörrarna och gummmilisten under dörren är helt blöt. Det är även blött på dörrtröskeln. Värst är det på passagerardörren. Bad verkstaden undersöka det vid senaste service för en månad sedan. De sa att det är konstruerat så och inte går att göra något åt.
Men det är helt klart att det kommer att rosta under dörren och vid gummilisten ganska snart. Inte någon bra konstuktion
Kia Rio 1,2 eco 2012