Om jag vill beställa en helt ny bil (som jag byggt ihop själv) och finansiera köpet med inbytes bil och lån.
Hur funkar det då med inbytes bilen? Dvs måste jag lämna ifrån mig den i samband med finansieringen och beställningen eller kan man göra det när nya bilen anlänt och är klar för leverans?
Har endast köpt lagerbilar tidigare, så jag har ingen aning om hur det funkar. Vill inte vara utan bil.
Någon med erfarenhet som vet? Tacksam vid svar
Annons
Re: Hjälp med beställning av ny bil
2Inbytesbilen lämnas som vanligt vid leverans av den nya bilen, tror faktiskt att allt ät lika dant för utom leveranstiden dåFoued skrev:Om jag vill beställa en helt ny bil (som jag byggt ihop själv) och finansiera köpet med inbytes bil och lån.
Hur funkar det då med inbytes bilen? Dvs måste jag lämna ifrån mig den i samband med finansieringen och beställningen eller kan man göra det när nya bilen anlänt och är klar för leverans?
Har endast köpt lagerbilar tidigare, så jag har ingen aning om hur det funkar. Vill inte vara utan bil.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Re: Hjälp med beställning av ny bil
3Aha okej, men gör man då om värderingen då det är dags att byta, om du fattar vad jag menar. Mycket kan hända på två månader, hur gick det till för dig?DavidB skrev:Inbytesbilen lämnas som vanligt vid leverans av den nya bilen, tror faktiskt att allt ät lika dant för utom leveranstiden dåFoued skrev:Om jag vill beställa en helt ny bil (som jag byggt ihop själv) och finansiera köpet med inbytes bil och lån.
Ps. Tackar för svaret
Xceed plug in hybrid 2020
Hjälp med beställning av ny bil
4Vid en värdering så får man köra en viss sträcka eller något sådant har jag för mej. Smäller du eller om bilen rasar så får du nog problem 
Volvo V70 D2 Momentum -14