Jag körde på motorvägen ikväll och det var kallt som atan (-8 grader kallt). När jag pillade på radio så råkade jag trycka på varningsblinkers. Först försökte jag stänga/sätta på blinkers eftersom jag trodde att jag råkade röra dessa. När jag kom på misstaget stänger jag varningsblinkers. Därefter slutar fungera de vanliga blinkers helt!
När jag satt på blinkers så tändes dimljuset!! Typ höger blinkers tänkte höger dimljuset. Dock blinkade den inte. På instrumentpanelen blinkade blinkervisaren bara en gång.
Vid slutdestination stannade jag och kontrollerade blinkers. Dimljuset verkar inte påverkas nu. Varningsblinkers fungerar inte heller. Blinkervisaren blinkar bara en gång.
Det tråkiga är att blinkers vid väntresidospegeln lyser konstant samt vänster backblinkers lampa. De släcks inte när jag stänger av bilen. Hoppas att jag har någon batteri kvar imorgon kl 5:30 när jag skall till jobbet
En annan sak. För 3 veckor sedan installerades ett helljus xenon-kit. Kan detta ha påverkat något? Allt har fungerar problemfritt tills ikväll.
Jag ska ringa Kia imorgon. Någon som har råkat för samma sak eller vet vad kan det ha hänt?