Då börjar krånglet igen då... Spolare till framrutan slutade fungera igår, bakrutan kan man dock spola, så ej frusit i behållaren och det är väl samma pump som driver spolningen till både fram och bak ruta? Sedan har det uppkommit er väldigt öronskärande skrik från kup'e fläkten!
Nog för att Kia är ett budget märke, men ska det inte göra annat än att krångla med massa små skit fel hela tiden?
Kan man häva köpet av bilen eller är man fast med den och får sälja om den själv om man vill bli av med den?
Börjar bli väldigt tråkigt att behöva uppsöka verkstaden var tredje vecka!
M.v.h Robin
Annons
Re: Då var det dags igen!
2Vänta får du se när det är ett större garantifel tex byte av växelåda då tar det 8 månader.
Småfelen fixar verkstaden snabbt tur jag har bara några 100 meter dit.
Småfelen fixar verkstaden snabbt tur jag har bara några 100 meter dit.
3Då har man mycket värre att se fram emot också.. Tycker det är tråkigt att en relativt ny bil ska ha massa små fel, sen har jag kört picanto tidigare, 3 år och inte ett fel! Bekantes som kör ceed, sportage och soul sedan flera år utan minsta bekymmer! Tur att åf hittills varit suverän, men vi får väl se om han är lika snäll i fortsättningen, då jag kanske var lite väl ärlig idag... M.v.h
Kia ceed sw crdi 2008
4Hej
Hoppas det löser sig med byte av växellåda och att laga småfelen på din bil.
Det du skriver om att att Kia är ett lågbudgetmärke och därför kan man förvänta sig att bilen är behäftad med många fel är väldigt nedsättande.
Själv kör jag Kia Sportage sedan 2005. Min första Kia körde jag 9000 mil fram till 2011 då jag bytte in den mot en ny Kia Sportage. Under dessa år har jag haft 0 fel på bilarna.
Dock : Att köra sönder en växellåda efter 1000 mil skulle jag klara av att göra på 5 minuter!
Lycka till
Bertil
Hoppas det löser sig med byte av växellåda och att laga småfelen på din bil.
Det du skriver om att att Kia är ett lågbudgetmärke och därför kan man förvänta sig att bilen är behäftad med många fel är väldigt nedsättande.
Själv kör jag Kia Sportage sedan 2005. Min första Kia körde jag 9000 mil fram till 2011 då jag bytte in den mot en ny Kia Sportage. Under dessa år har jag haft 0 fel på bilarna.
Dock : Att köra sönder en växellåda efter 1000 mil skulle jag klara av att göra på 5 minuter!
Lycka till
Bertil
Casa White Kia Sportage 2011 2.0 CRDi AWD , manuell
5Budget är det ju om man jämför med bilarna de konkurrerar med eftersom de är mycket billigare än dessa andra märken, dock så hade jag uppfattningen att de skulle fungera något bättre än just detta EXEMPLAR, har absolut inget emot Kia som märke det är inte det jag vill ha sagt, som sagt körde jag tidigare Picanto och det är den bästa bilen jag någonsin haft! Så jag skulle mer än gärna byta bort detta exemplar och kunna ta en annan Kia! För både jag och frugan trivs med åk komfort, förbrukning, är bara väldigt frustrerande att man ska behöva uppsöka verkstaden hela tiden för små fel och krångel, för det är den dyraste bilen jag ägt och den bil som krånglat absolut mest!
M.V.H
M.V.H
Kia ceed sw crdi 2008
6Hade en Kia Sportage 2005 i 8000 mil utan problem.
Ingen service bara oljebyten.
Ingen service bara oljebyten.
7Precis så hade jag med min picanto (dock service varje år), alla i bekantskapskretsen har haft det likadant, tanka och serva o kör, bilarna har de ägt från nya och den som kört längst är en med sportage 2,0crdi -06a, 12,000 mil... Så är faktiskt besviken att det skulle bli så här när man köpte en i övrigt fin o bra bil som både jag o frugan trivs med, men känns inte som en tillförlitlig bil då den har krävt verkstadsbesök så ofta, slit grejer, ja visst, fläkten borde ju hålla mer än 4 år utan att skrika som ett brandlarm. Frågan är ju vad det blir härnäst? Tilliten till bilen är inte jätte hög, dock kan man ju hittat ett riktigt måndags ex, då de övriga kia ägarna är oerhört nöjda, och vi var jätte nöjda med picanton!
Så vill inte smutskasta kia, ger dem gärna mer chanser! Denna bil känns som den bara kommer fortsätta krångla tyvärr....
M.V.H
Så vill inte smutskasta kia, ger dem gärna mer chanser! Denna bil känns som den bara kommer fortsätta krångla tyvärr....
M.V.H
Kia ceed sw crdi 2008