Frun och jag köpte en Cee´d SW crdi -08 i slutet av december, vid köpet hördes ett klonkande ljud vid ojämn väg, verkstaden bytte då krängingshämmarstagen i tron om att där felet låg för det var tydligen vanligt. Tyvärr kvarstod felet, så vi fick en ny tid där de kontrollerade och smörjde bussningar i framvagnen samt bytte en sliten fjäderbenslagring, dock löste inte detta heller felet till verkstadens stora förvåning då de inte såg något annat som verkade slitet under kontrollen.... Någon som har något förslag på vad som kan göras? Påverkar ju inte körningen, men det är ett väldigt irriterande läte!!
M.V.H
Annons
Re: Klonkande ljud vid ojämn väg
2Prova att dra fast toppbulten på stötdämparna fram. En av mina satt löst och klonkade så fort det fjädrade.
3Tack för tipset! Det ska jag testa och se om det kan vara så enkelt!! Ska det dras med något visst moment eller kan man dra till så hårt man orkar?
M.V.H
M.V.H
Kia ceed sw crdi 2008
4Jag svarar pass på det. Men det känns tydligt om de sitter löst. Jag drog min tills det tog stopp, det var ett ganska markant läge.
6Om man ska vara ett pain in the ass
så ska ju allt på en bil dras med moment
Men drar man med förstånd så blir det ofta bra, du behöver ju inte dra med ett järnrör på 2 meter så
Men drar man med förstånd så blir det ofta bra, du behöver ju inte dra med ett järnrör på 2 meter så
Volvo V60 R-Design D5 ICE White
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
8Hej!
Nu efter en ordentlig kontroll av precis hela framvagnen så är felet borta!!! Det som blev bytt var båda stötdämparlagringarna, den ena var bytt men den hade glappat ca 3mm och då bytte de det igen, så nu är bilen som den ska vara!
Nu efter en ordentlig kontroll av precis hela framvagnen så är felet borta!!! Det som blev bytt var båda stötdämparlagringarna, den ena var bytt men den hade glappat ca 3mm och då bytte de det igen, så nu är bilen som den ska vara!
Kia ceed sw crdi 2008