Annons

Från bimmer till Ceed

1
Hej! Jag var en lycklig bimmer-ägare men pga ändrade familjeförhållanden fick jag överge min älskade coupé för en kombi. Budgeten var max 200ksek och krav på utrustning var dieselmotor med låg förbrukning och årsskatt, dragkrok, backsensor samt lågmilad.

Tittade på flera 2-3 år gamla Audi avanter och var snubblande nära att köpa en sportig vit A4 Avant men den såldes mitt framför näsan på mig. Jag blev supertrött på att de begagnade bilarna saknade en sån enkel sak som backsensor så jag började snegla åt Ceeden som jag hört & läst en hel del gott om.

En kort provkörning och lite prisdiskussioner senare så hade jag blivit med en svartmetallic kampanj-prissatt Ceed SW med komfortpaket och dragkrok samt servicepaket. Tyvärr var vissa delar till dragkroken restade och trots att bilen fanns på lager blev den inte levererad förrens ca 3 veckor senare. Det blev fler kärleksfulla avskedsmil med min bimmer än jag trodde... :)

Nu när jag har kört i ca 50 mil är jag positivt överraskad (precis som försäljaren sa!). Hill start assist, spotify + bluetooth + rattknapps-styrning av detta är GULD. Har kört ca 45 mil och har halv tank kvar. Iaf enligt bilens mätare...

Dock skall bilen in på lite småfix. Förardörren är svår att stänga - mer svår än passagerardörren. Förarstolen glappar i ett visst läge vilket gör att sätet åker fram eller tillbaka en pyttebit när man t.ex bromsar. Ev skall jag stänga av det där autolåset av dörrarna också men jag är van vid att ha det sen min förra bil och det är käckt att ha istället för barnlås. Men överlag är jag än så länge nöjd. Hoppas jag så förblir efter ett antal tusen mil... :)
Svartmetallic C'eed SW -11
Annons

Re: Från bimmer till Ceed

2
Varmt välkommen hit ska du vara ;) Från att spekulera på Audi till att köpa Kia är ett steg för sig ;)
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"