Annons
Annons

Re: Finns det inte en enda Carensägare som besöker forumet??

15
Vi har också en Carens 05, Har nu rullat över 13000 men tycker att den är lite dålig utväxling trots 2.0l motorn så låter det lite för mycket när man närmar sig 100km/h, känns lite som det saknas en växlel till eller nåt + att den dra rätt mycket bensin, den dra nästan en 1,0l blandad körning Har haft en del problem och tänkte höra om det är fler som har....Byt båda baklyserna efter att dom släppt från karrosen,Byt ett dörrlås + insida bak då dörren gick i baklås,Handtaget fram gick sönder men det fixa jag själv med en metallbit och skruv (funkar fortfarande) Låset i ena bakdörren vägrar att låsa sig, går ej heller att låsa manuellt, man får kila in ett mynt för att dörren ska vara låst, även byt fjäder höger fram och så här förarstolen skaft hål så det sticker fram metallbit trota att jag har skyddsklädsel, Det ända som imponerar är att avgassystemet håller än, Så jag vet inte om jag skulle rekomendera en carens av den gamla karrossen, Den nya verkar vara bättre och med 7år garanti är det ju rätt bra