Annons

Lättrepad plastinredning och känslig lack

1
Jag kan nu konstatera efter 8 månader och 1200 mil att allt fungerar som det skall. Carensen är en riktig pärla och laståsna som drar minimalt med bränsle (diesel), strax över 0,5 med lite mjukare körning.

”Men” min bil är extremt lättrepad i plastinredningen. Det räcker med minsta lilla skrap så uppstår en ljusare repa som inte går att putsa bort med plastrekonditionering. Dessutom tycker jag att lacken är väldigt ömtålig för stenskott. Har nu fått 5-6 ordentliga vita fläckar långt upp på motorhuven som måste åtgärdas med lackstiftet.

Är det bara jag som tycker att plastinredningen och lacken är känslig. Vad tycker ni andra med Ceéd och övriga modeller. Det naturliga borde vara att ni har samma problem. :o :o

PS har försökt söka i forumet efter liknande trådar men inte hittat något.
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007
Annons

Re: Lättrepad plastinredning och känslig lack

2
Hejsan.
Jag har inte märkt av det med att den är lättrepad i plastinredningen. Däremot så stenskott kan jag ju hålla med om.
Jag har kört med lackstift 4 ggr nu så. Sen om det är tunt lager lack eller om det bara är maximal otur lämnar jag osagt.
Tråkigt är det vilket fall som helst.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Lättrepad plastinredning och känslig lack

4
Ja det stämmer. Man behöver bara komma åt lite med naglar eller klockan mot plasten, så har man ljusare repor som inte går att putsa bort med något medel typ "interiör polish". Tyvärr kan jag se att efter service så har plasten farit riktigt illa runt startnyckeln då man har råkat sätta nyckeln utanför låset. Dessutom börjar bagagerummet att se ut som jag dagligen kör järnskrot. Tyvärr gäller det att var så försiktig som möjligt och försöka låta bli att göra fler repor. :twisted:
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007