Annons

Re: Lite frågor och funderingar innan köp

21
Ronnie skrev:Gick ut och kikade på min fyra månader gamla Ceed SW komfort. De enda öglorna i baksätet är till lastnätet.
Det är ju dom som stolen ska fästas i.
Det kan inte vara till lastnätet för dom kommer du ju inte åt med nåt lastnät ner du fällt baksätet.

Jag missade tydligen av nån anledning ronnies inlägg igår.

Så lyfta på mattan och kolla på golvet mot baksätet så ser du dom...
Kia Sportage -12 184Hk
Annons

23
toni skrev:
Akay skrev: massa text
Ser inte folk vad jag skriver? jag kanske är osynlig.. ;)
Ja det finns där på golvet som jag redan beskrivit . . . . . . . . .
Kanon! Det var lite tvetydiga uppgifter och när jag inte såg dem själv blev jag osäker.

Det lutar för övrigt starkt åt en KIA Cee'd SW imorgon. Till 90-95% klart. Det måste till nåt väldigt märkligt under provturen imorgon för att det inte ska vara aktuellt. :)

26
Petri skrev:http://www.kia.se/Modeller/ceed_sw/Show ... w=Säkerhet > säkerhet > krockkuddar.. står om isofix där..
Kollade den förut. Problemet är att jag fortfarande inte hittar de "öglor" i golvet som toni säger finns under mattan. :)
De finns åtminstone inte på den demobilen vi testkörde och heller inte på utställningsexemplaret i bilhallen.

ISOFIX-fästena i baksätet fanns givetvis och vi rullade bort till barntillbehörsaffären och testade med en BeSafe-stol i 5000-kronorsklassen. Säkert en fantastisk upplevelse för den som ska sitta i stolen, men för den som ska sitta i framsätet framför en total katastrof. Alldeles för lite plats för benen om man är längre än 165cm, vilket de flesta vuxna är.

Vi kommer att använda vår nuvarande Maxi Cosi-stol och hitta en annan lösning för att sätta fast remmarna. Om nu inte de magiska öglorna dyker upp under mattan över natt. ;)