Varken jag eller två av säljarna i bilhallen lyckades lokalisera några. Om det ska funka med en bakåtvänd barnstol, så bör ju fästena sitta i passagerarstolens undersida/fästen någonstans? Satt inget där vad jag kunde känna. Det är klart att det går att knyta remmarna runt fästet på framsätet, men det är ju trots allt 2011 och Sverige. Inte 1982 och DDR.Ronnie skrev:Var sitter de i en 2011 SW?
Jag kröp runt i min och jag har använt isofix i andra märken.
Annons
Re: Lite frågor och funderingar innan köp
12Min ceed är ju nyligen såld så jag kan inte hjälpa er med det. Men vill säljaren sälja en bil får väl han ta reda på det tycker jag.
Jag ska dock testa söka lite mer på nätet om jag kan hitta några bilder på isofix i ceed´en
Edit:
Hittade denna länken från en test i "Teknikens Värd" 2007, så nu vet vi med all säkerhet att det fanns redan då:
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/07 ... /index.xml
Nu är det bara bilderna kvar
Jag ska dock testa söka lite mer på nätet om jag kan hitta några bilder på isofix i ceed´en
Edit:
Hittade denna länken från en test i "Teknikens Värd" 2007, så nu vet vi med all säkerhet att det fanns redan då:
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/07 ... /index.xml
Nu är det bara bilderna kvar
Kia Sportage -12 184Hk
13Upprepar mig själv: Ja det finns isofix i bilen . . . .
För övrigt så hittar du fästena om du tittar mellan baksätets rygg/sits, vid glipan eller mer under sätet så
sitter dem där, samt att du har byglar på golvet... svårt att förklara, men kolla mer noggrant nästa gång
så skall du se att du hittar dem
Har själv kollat efter dem när jag köpte bilen, då jag nyss har uppgraderat till större barnstol där bak,
dock blev det utan isofix då vi bara har en bil i familjen, och 1000 riksdaler billigare.
För övrigt så hittar du fästena om du tittar mellan baksätets rygg/sits, vid glipan eller mer under sätet så
sitter dem där, samt att du har byglar på golvet... svårt att förklara, men kolla mer noggrant nästa gång
Har själv kollat efter dem när jag köpte bilen, då jag nyss har uppgraderat till större barnstol där bak,
dock blev det utan isofix då vi bara har en bil i familjen, och 1000 riksdaler billigare.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
14Nu har jag ingen nytta av isofix. Men jag blir inte klok var de är isf. Bifogat är lite bilder från bak- och undersida på passagerarstolen. Har känt runt och försökt lossa på kåpan vid glidskenan, inget.toni skrev:Upprepar mig själv: Ja det finns isofix i bilen . . . .
Men den finns kanske där ändå. Är god vän till en på verkstaden, ska höra med dem för skojs skull.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
15Im speechless..
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
16Jag har nog blandat ihop päron och blåbär en aning. Isofix-fästena i stolsryggarna bak är inga konstigheter, de fanns där. Jag fattade det dock som att det skulle finnas någon sorts fästen även i golvet i baksätet, men det verkar det inte göra. Eller? Det var de fästena som ingen av oss hittade i bilhallen.
17En fråga till. Jag reagerade lite när säljaren ville ha 8500 kr för att de skulle montera drag på en helt ny KIA Cee'd innan vi hämtade ut den. Enligt "Bygg din egen KIA" på hemsidan betalar man 3600 kr för att få det fabriksmonterat.
Om jag INTE köper en av lagerbilarna som har stått ute sen i mars (?) så får jag alltså draget monterat på fabrik för halva priset, kan välja färg och får hela bilköpet lite billigare än om jag köper handlarens lagerbil. Visserligen står det att det är 115 hk då, att jämföra med den trimmade 128:an som lagerbilen är, men i ärlighetens namn känns det lite som det kvittar.
Är priserna fel på hemsidan eller finns det kostnader som jag inte ser? Jag missar logiken. En bil som någon annan bestämt innehållet i och utseendet för är dyrare än en bil som inte är monterad ännu?
Om jag INTE köper en av lagerbilarna som har stått ute sen i mars (?) så får jag alltså draget monterat på fabrik för halva priset, kan välja färg och får hela bilköpet lite billigare än om jag köper handlarens lagerbil. Visserligen står det att det är 115 hk då, att jämföra med den trimmade 128:an som lagerbilen är, men i ärlighetens namn känns det lite som det kvittar.
Är priserna fel på hemsidan eller finns det kostnader som jag inte ser? Jag missar logiken. En bil som någon annan bestämt innehållet i och utseendet för är dyrare än en bil som inte är monterad ännu?
18Priset på hemsidan är exklusive montering. Lite knepig logik, men läser man det finstilta så står det så. Jag reagerade på det när jag satt och lekte med att bygga en Sportage. Kia fabriskmonterar inga drag utan det är den leverarande verkstaden som gör och bestämmer priset för.
115hk är ceeden utan komfortpaketet, 128hk ingår i komfortpaketet.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
19Aaah, tack! Då klarnar det en del. Vad är pris för montering då? Är det en siffra de går ut med?JohanL skrev:Priset på hemsidan är exklusive montering. Lite knepig logik, men läser man det finstilta så står det så. Jag reagerade på det när jag satt och lekte med att bygga en Sportage. Kia fabriskmonterar inga drag utan det är den leverarande verkstaden som gör och bestämmer priset för.
20Runt 0:56 in i den här videon. Ska det generellt finnas två såna förankringsringar i golvet på KIA Ceed SW -11? De fanns inte på bilen jag kollade på i alla fall.
[youtube]0gXrdTJNX8c[/youtube]
[youtube]0gXrdTJNX8c[/youtube]
Senast redigerad av Akay den 19 jul 2011, 18:44, redigerad totalt 1 gång.