En gråmetallic cee'd SW CRDi 1,6 blev det, med komfortpaket, avtagbar dragkrok, vinterdäck på aluminiumfälg och motorvärmare.
Första intrycket är fem plus! Distinkt styrning, fin växellåda, pigg motor (jag är van vid en gammal degig bensin-Volvo). Nu är det iofs inte så kallt längre, men jag tycker att värmen kommer rätt snabbt i kupén, snabbare än jag räknat med efter att ha läst om snåla dieselmotorer och deras oförmåga att producera överskottsvärme nog att värma med
Jag saknar egentligen ingenting i utrustningsväg, den kommer ju verkligen fullproppad om man väljer till komfortpaketet; ACC, regnsensor, backsensor, elinfällbara backspeglar (fick användning för det direkt när jag fick möte på en trång gata!), elhissar fram och bak, lastnät, smarta lagringsfack överallt, USB-uttag, växelindikator, larm, urkopplingsbar passagerarkrockkudde, start-stopp-funktion osv. osv. osv!!!
Jag menar, bara saker som larm och urkopplingsbar krockkudde är ju inte självklara i konkurrentbilar och här ingår det i standardutrustningen.
Nu ser jag nästan fram mot att jag måste köra 80 mil ToR i jobbet på torsdag!