Annons

Äntligen har jag fått min bil!

1
Efter lite bök med försenad leverans på grund av personalbrist hos säljaren så har jag äntligen fått hämta min nya cee'd. Jag fick en bagagerumsmatta och en full tank diesel som kompensation för att jag fick vänta en vecka extra vilket jag tycker var trevligt.

En gråmetallic cee'd SW CRDi 1,6 blev det, med komfortpaket, avtagbar dragkrok, vinterdäck på aluminiumfälg och motorvärmare.

Första intrycket är fem plus! Distinkt styrning, fin växellåda, pigg motor (jag är van vid en gammal degig bensin-Volvo). Nu är det iofs inte så kallt längre, men jag tycker att värmen kommer rätt snabbt i kupén, snabbare än jag räknat med efter att ha läst om snåla dieselmotorer och deras oförmåga att producera överskottsvärme nog att värma med :).

Jag saknar egentligen ingenting i utrustningsväg, den kommer ju verkligen fullproppad om man väljer till komfortpaketet; ACC, regnsensor, backsensor, elinfällbara backspeglar (fick användning för det direkt när jag fick möte på en trång gata!), elhissar fram och bak, lastnät, smarta lagringsfack överallt, USB-uttag, växelindikator, larm, urkopplingsbar passagerarkrockkudde, start-stopp-funktion osv. osv. osv!!!

Jag menar, bara saker som larm och urkopplingsbar krockkudde är ju inte självklara i konkurrentbilar och här ingår det i standardutrustningen.

Nu ser jag nästan fram mot att jag måste köra 80 mil ToR i jobbet på torsdag! :D
Annons

Re: Äntligen har jag fått min bil!

2
På min 2007 så var iaf inte larmet godkänt enl. svenska stöldskyddsföreningen. Har det blivit godkänt ännu?
Visst, det larmar ju som det ska, men med godkänt larm så eliminerar man iaf, hos de flesta bolag, självrisken vid inbrott.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

3
Ja grattis, min har gått 20mil snart.. :D .

Håller med om att det är extremt mkt bil för pengarna. Finns ju ingen alternativ om man vill ha en välutrustadbil som går riktigt fint och är stor för under 200papp.
Hade inte tänkt att byta bil, men efter att ha räknat på denna så kändes Volovon för dyr att ha kvar.
Det enda som är dyrt är ju värdeminskningen, men den är grymt låg på denna bil( vann i ViBilägare i lägsta värdeminskningen bla...)

Jaja, ja lycka till! :)
Cee´d Crdi SW-10a

5
bladhet skrev:Grattis.. det var en härlig känsla när man fick hämta ut bilen i juni.. Jag är lite avis på dig. Nästan så att man skule beställa en till så att man får känna på nylukten igen
Jo, fast det är ju roligare att hämta ut den på sommaren som du fick göra. Nu blev den ju kalasskitig av smutsig snö och gegga det första som hände när jag rullade iväg :).

Här är ett foto på skönheten:
Bild

6
Vi hämtade vår bil i April månad.
Invigde den genom en tur till Prag/Tjeckien.
Doften från helläder klädseln var underbar.
Nu har bilen rullat 2400 mil under 10 månader och luktar inte nytt längre. Känslan försvinner fort.
Börjar redan bli sugen på och byta igen. :D
2009 Kia Ceed 1,6 CRDI Komfort + Businesspaket

7
Grattis till den nya bilen!!
Vi har fått vår idag och dom ser identiska ut!

Mitt första intryck av bilen är ,H-vete vilken motor och lite läskig styrning , kanske en vanesak??

Sambon har kört Subaru Legacy i många år ,nu senast en 2,5 L 165 hk med bra bensin vrid , mao en bra dragbil
men det känns som denna lilla motor i Kian är mkt större än Subbans . Fantastiskt :D

Har ikväll kört 10,2 mil upp till vår husvagn , lite i stan men mest landsväg och datorn visar 5,1 l det är c.a 4,o mindre än Subban vill ha Otroligt :o , om det är rätt , visar sig.

Radion har många klagat på , dit jag var ikväll fungerar inte radion varken i Subban eller min Citroen , MEN Kians radio gick klanderfritt hela vägen på RIX FM , så det känns bra MEN HÖGTALARNA :evil: :evil: va`faan
DET ÄR ETT SKÄMT :evil:
Hur f ..kan man sätta i sådant skit i en ny bil, jag har varit i branschen i många år och även tävlat på högsta nivå i billjud och tycker mig kunna det nå sånär , jag vet vad riktigt bra högtalare kostar, OCH FÖR KIA oj,oj jag kan bara gissa med dom volymerna!!!!! :o

USB porten funkar bra i min bil den är formaterad i ntfs (tror jag det heter) kan det vara lösningen på mångas problem??

Det finns ett par regler när man köper bil!
1 Man köper aldrig en ny bil.
2 Man köper defenitivt inte Koreanskt JUNK
3 Vill man inte köra amerikansk hoj när det regnar, så kör man Citroen.

MEN FÖRLÅT nu måste jag nog svälja huvudet :cry: RAAAP
Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter ????
Kia ceed 1,6 crdi -10

8
Då är det nog sämre då i nya Ceed. Min 2007 har iaf högtalare som väl svarar mot stereon. Nu är jag ingen som har Hi end-prylar någonstans. Men även om man har lite krav tycker jag det är bra ljud i högtalarna, iaf i min bil.

Bränsleförbrukningen, även om man inte kör på 0,47 imponerade på mig. Kör ju lätt 100 mil på en tank...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

9
JA tycker oxå motorn är en pärla!, styrningen är lite skum men man vänjer sig.

Har du justerat ljudet?(bas, mid..). När jag provkörde bilen så blev jag chockad hur illa det lät. Men när vi fick våran för ett par v sen och jag justerat tycker jag det lät helt ok!. Hade en Volvo innan och den är väll ett par snäpp bättre.
Men som sagt om man ska jämnföra med biljudstävlingar, som jag oxå har haft polare som tävlat. HAr även byggt mkt roliga saker i bilar genom åren, så är inte Kia ljudet mkt att hänga i granen... :lol:
Cee´d Crdi SW-10a