Annons

HJÄLP! WoW-strul, allt låser sig e 10 min allt annat funkar

1
Trodde jag kunde hjälpa en polare med ett problem. Men jag går bet.
Det är en dator med AMD quadcore, Nvidia 460 GTX, DirecX11. Den ahr windows 7 home premium med senaste servicepack. Senaste drivrutiner på kortet. Städat den med CCleaner.
Allt annat verkar fungera som det ska utom WoW. Kan någon hjälpa mig med detta? Spelet är inget alls jg är insatt i. Men söker man på google så verkar det vara en hel del med GTX 460 directX 11 och World of warcraft. Har börjat läsa på de träffar jag har men inget hittills verkar stämma med detta.

Symptomen är: Spela i 10 minuter, hela datorn låser sig, får döda den med strömbrytaren.

Så om någon vet något som löser detta vore det bra.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: HJÄLP! WoW-strul, allt låser sig e 10 min allt annat fun

2
Bara för att utesluta det mesta.
Gå in på följande sida. www.canyourunit.com detta ska göras från din kompis dator.
Tror säkerligen prestandan i datorn är tillräcklig. Men det kan ju också komma fram ett meddelande som säger si & så.
Återkom gärna.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

4
lalle skrev:låter som ett kylningsproblem för mig. går det att köra andra spel utan att det hänger sig ?
Tack för svaret.
Det andra som ger samma symptom är en utrikisk websida med strömmande tv-program http://www.free-tv-video-online.me/ när däremot alla de svenska playkanalerna fungerar liksom youtube, vimeo och msn video. I övrigt fungerar allt som det ska
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

5
Det låter som ett kylningsproblem för mig med.
Kan även vara så enkelt som att det är mycket damm runt fläktarna,
kollat alla fläktar? Speciellt Cpu samt Gfx-kortet.
Eller så är Gfx-kortet påväg att ge sig, eller så kan nätagget vara
påväg att ge sig.
Ibland kan det vara ett mjukvarufel så då kan det hjälpa med en
ominstallation utav windows..
Dock låter det som sagt skumt att det bara är vissa saker där
det hänger sig.
Jag hade nog installerat om windows iaf, efter att ha blåst
rent datorn på damm försiktigt.

Känns som jag kan sitta här hela morgonen och gissa, kändes inte
som att detta var till mycket hjälp, hoppas det löser sig dock.
Datorer som strular är så extremt tråkigt :crazy:
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

6
Nu vet jag inte vad du har för spec på din dator men testat att koppla bort gfx kortet och kör det direkt över moderkortets inbygda gfx alternativt låna ett gfx kort från en annan dator. För det låter som att minnena på gfx kortet blir överhettade för hade det varigt cpu så hade datorn startat om. har du tur e det bara fäkten på gfx kortet som e kasst kostar typ 50 kr och tar 2 min att byta har du otur så e kortet kasst och du får byta det hoppas det fixar sig / Lalle

7
Tack för alla svar. Uppskattas verkligen.

Vad jag har testat är ett annat grafikkort, samma fel. :(
Ska testa den interna grafikkretsen. Det kan ju sitta i själva porten på moderkortet.

Har kört memtest i etyt dygn, det visar inget fel på de vanliga minnena.

Har tagit hem "furtest" så man kan testa grafikkortet med s.k. "burn in". Har hört att om man inte är försiktig kan man t.o.m sabotera grafikkortet rent hårdvarumässigt.