Hej!
Jag har just hittat det här forumet. Alltid roligt att läsa om andras upplevelser och får hjälp och tips.
Min sambo och jag köpte en Kia Cee'd SW 1,6 CRDi EX Komfort i oktober 2008 i samband med att lillkillen föddes. Jag bestämde med bilhandlaren precis innan vi åkte till förlossningen faktiskt.
Vi var runt och provade Volvo V50 (för liten), Ford Focus (strulig försäljare), Renault Megane (surrig), Open Astra (tråååkig), Peugeut 307 (lastbilskänsla), Mercedes C-klass (dyr), Hyundai i30 (samma, fast fulare). Tyckte om Kias dieselmotor och att den var rymlig. Vi fick en bra deal på en demobil i blåmetallic som gått 400 mil vilket gjorde det enkelt att bestämma sig.
Ångrar inte köpet. Det enda minusen är att ljudnivån är lite hög och att klimatanläggningen blåser på lite dåligt på varma dagar.
Det enda som har inträffat är att bilen inte startade en morgon. Det var två jordpunkter som hade lossnat.
Sedan har jag blivit påkörd två gånger. En gång av en Polsk lastbil (tog lååång tid att få tillbaka självrisken) och en gång på K-rauta när en bil körde förbi med gallargrinden öppen på släpet.
mvh
-Simmarn
Annons
Re: Cee´d sedan tre år
2Kul att du är nöjd.
Välkommen till forumet.
Välkommen till forumet.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Re: Cee´d sedan tre år
3Simmarn.. Du är varmt välkommen till forumet samt träffen vi ska ha på Mantorp park den 9/7 
Info om denna finns på startsidan alt min signatur.
Mvh Morgan_
Info om denna finns på startsidan alt min signatur.
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se