Dom hade kontaktat KIA för att höra vad dom hade för rekommendationer och väntade på svar från dom. Tills vidare skulle jag få behålla lånebilen.
Hur kan ett glödstift gå av? Är det en pryo som försökt skruva av det åt fel håll eller.
Trident skrev:Lämnade in bilen för byte av glödstift som var trasiga. Nu ringde verkstaden och sa att något gått snett. Toppen på ena glödstiftet hade gått av så dom visste inte hur man skulle få bort det![]()
Dom hade kontaktat KIA för att höra vad dom hade för rekommendationer och väntade på svar från dom. Tills vidare skulle jag få behålla lånebilen.
Hur kan ett glödstift gå av? Är det en pryo som försökt skruva av det åt fel håll eller.
charger67 skrev:Hej
Jag jobbar som bilmekaniker på en Kia verkstad och vi har oxå råkat ut för att dra av ett glödstift.
Glödstiftet har varit fel gängat från fabrik och det har läckt ut "svart tjära" från toppen som stelnat till som typ cement så stiftet sitter fast. Det enda vi kunde göra var att dra av stiftet och ner med toppen och borra ur. så det verkar hända på flera verkstäder.
Skönt att det är 7års garanti på bilarna