Har nu köpt mig en Kia sportage 2022 , en hybrid med bensin motor på 179 hk . Vit , färgen jag inte ville ha då jag haft den förut men det får gå ändå . Bilen har gått 3100 mil så knappt inkörd .
Är jäkla nöjd faktiskt, har aldrig varit så nöjd med en bil jag köpt tidigare , men om jag känner mig själv rätt så hittar jag nog nåt fel så småningom .
Har bara kört 60 mil knappt . Men upplever bilen som tyst och väldigt pigg och smidig att köra , har motorvärmare och kupefläkt även drag och sommar och vinter däck .
Vi får se framöver vad som jag ska fixa på bilen men bagerumsmatta är fixat och sen kanske nån bilklädsel ska på , har fått in hundburen också .
Blir nog till att vaxa bilen också men först till våren då den är behandlad med nåt medel nu .
Ja att det blev en Kia det trodde jag inte för några år sedan men så är det . Go Kväll på er .
Annons
Re: Köpt Kia sportage 2022
2Jag köpte också en Sportage PHEV GT-Line -23 för ett par veckor sedan.
Det är ju fortfarande lite nyhetens behag över det hela men är väldigt nöjd med bilen hittills. Jag hade en Optima diesel -18 innan och man märker att tekniken har gått ljusår framåt sedan Optiman byggdes.
Detta är första "SUVen" för mig så det är en ny biltyp att vänja sig vid.
Det är ju fortfarande lite nyhetens behag över det hela men är väldigt nöjd med bilen hittills. Jag hade en Optima diesel -18 innan och man märker att tekniken har gått ljusår framåt sedan Optiman byggdes.
Detta är första "SUVen" för mig så det är en ny biltyp att vänja sig vid.
Sportage PHEV GT-Line -23
e-Soul -23
e-Soul -23
Re: Köpt Kia sportage 2022
3Vi skall hämta en Kia sportage PHEV GT-line -25 (demobil) i januari i färgen Fusion orange. Skall bli intressant att jämföra med den Ceed Sw:n -20 Advanced plus2 vi har nu som vi bytt in. Sportagen kändes ändes trevlig när vi provkörde den
Dock lite tradigt att den är dyrare i servicear, samt lite mer i förbrukning. Men skönt med lite högre bil nu när man blir lite äldre....