Hej allihop! Har en Kia Ceed -21 GT-line med DCT låda som fungerar klockrent! men.. jag kommer snart sälja bilen om jag inte får ner vägbullret!
Har läst en hel del om att det är inbyggt i bilens konstruktion osv men även läst lite om att gå ner till 16" från mina 17" som sitter idag kan hjälpa, är det någon här som gått från 17" till 16" och märkt en skillnad? eller är det bara att sälja för att få en tystare bil?
Har Michelin Primacy idag som följde med bilen vid köp.
Har ni några andra tips så skriv gärna i tråden, ligger på 2,4 bar i däcktryck.
Annons
Re: Kia ceed vägbuller, gå från 17" till 16" eller måste jag sälja bilen?
2Michelin Primacy är av hårdare gummi och är väldigt ljudliga.
Jag hade börjat med att byta däck till tex Hankook och dessutom gått upp en storlek i profil. (om du har 215/55-17 så upp till antingen 225/55 eller 215/60)
Det kommer att göra stor skillnad. Dessutom göra en hjulinställning. Ofta står bakhjulen lite snett på Ceed, vilket gör att däcken blir taggiga och bidrar till ännu mer oljud.
Jag hade börjat med att byta däck till tex Hankook och dessutom gått upp en storlek i profil. (om du har 215/55-17 så upp till antingen 225/55 eller 215/60)
Det kommer att göra stor skillnad. Dessutom göra en hjulinställning. Ofta står bakhjulen lite snett på Ceed, vilket gör att däcken blir taggiga och bidrar till ännu mer oljud.