Annons

Hur lätt går era dörrar igen?

1
Tjo jag kom hem med min bil i förmiddags efter att hämtat ut den, har inte fått känna på den så mkt
dock än då jag var tvungen och jobba kväll... men extremt nöjd det lilla jag sett och känt efter.

Men, jag tyckte när jag hade kommit hem att det kändes konstigt när jag stängde
dörren till förarsidan, och när jag kände på de andra var de ungefär samma (med undantag bagageluckan)
Känns som jag måste svinga till lite extra för att den skall gå igen, eller trycka till lite extra på slutet,
och på en ny bil i dagens läge känns det inte rätt? Hade iaf helt fel känsla, så nu undrar jag
bara hur ni har det på era bilar? nya som äldre kia, går de igen hur lätt som hellst?
Har nämligen ett svagt minne att det kändes extremt skillnad när jag har kollat på olika demobilar
som stått i hallarna förut.

Vore härligt med lite input, så ja kan ha lite i bakhuvet när jag ringer Bilförsäljaren imorrn bitti :oops:
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
Annons

Re: Hur lätt går era dörrar igen?

2
tiger skrev:Tjo jag kom hem med min bil i förmiddags efter att hämtat ut den, har inte fått känna på den så mkt
dock än då jag var tvungen och jobba kväll... men extremt nöjd det lilla jag sett och känt efter.

Men, jag tyckte när jag hade kommit hem att det kändes konstigt när jag stängde
dörren till förarsidan, och när jag kände på de andra var de ungefär samma (med undantag bagageluckan)
Känns som jag måste svinga till lite extra för att den skall gå igen, eller trycka till lite extra på slutet,
och på en ny bil i dagens läge känns det inte rätt? Hade iaf helt fel känsla, så nu undrar jag
bara hur ni har det på era bilar? nya som äldre kia, går de igen hur lätt som hellst?
Har nämligen ett svagt minne att det kändes extremt skillnad när jag har kollat på olika demobilar
som stått i hallarna förut.

Vore härligt med lite input, så ja kan ha lite i bakhuvet när jag ringer Bilförsäljaren imorrn bitti :oops:
På min -08:a var dörrarna lättstängda, men på min nya får man ofta "ta om" för att stänga dörren helt. Likadant på brorsans likadana -11 - helt normalt skulle jag gissa på :)
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

3
Okej, det förklarar lite saken, för jag hörde med en jobbarkompis igår, och han
hade en 08:a som var väldigt lättstängd, och nu när jag ringde säljarn för att höra
med han hur det skall vara, så sa han att de är i regel lite "tröga", många som
påpekar och undrar över det.
Är så tack vare en bra isolering, och kraftiga dörrar, så man får väl leva med det.
Annars får man ta upp det senare...
Tack för svaret Grief :)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

4
tiger skrev:Okej, det förklarar lite saken, för jag hörde med en jobbarkompis igår, och han
hade en 08:a som var väldigt lättstängd, och nu när jag ringde säljarn för att höra
med han hur det skall vara, så sa han att de är i regel lite "tröga", många som
påpekar och undrar över det.
Är så tack vare en bra isolering, och kraftiga dörrar, så man får väl leva med det.
Annars får man ta upp det senare...
Tack för svaret Grief :)
NP mate! ;)

Tycker det är betydligt bättre känsla i dörrarna nu, och dörrsidorna knakar ingenting på nya bilen.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

5
Jag har en 2010 och där är väll dörrarna så där. Dem upplevs ganska "sega" gentemot min s40:)
Visselrigen hade volvon gått x antal tusen mil så visst var dem lätta med tanke på att dörrarna öppnats miljoner gånger=)
Men glöm volvon. På kian är det som sagt ganska tungt att stänga dörrarna. Man får "ta i" lite extra för att dem ska stängas ordentligt. Dörrarna bak känns nästan som om dem har en fjädring då stängs hur lätt som helst.

Visserligen har min kia bara gått 390 mil nu så kanske blir dem lättare framöver.

Mvh
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

6
på tal om dörrar, det samlas mycket skit emellan dörrarna på tröskeln tycker jag! typ smuts stänk men men bara att torka rent, men lite irriterande faktiskt

att tillägga: helnöjd med bilen gillar den mer och mer för varje mil! liten smidig och med gott om plats
men alla bilar har ju sina egenheter så det är kul att diskutera det med andra intresserade! alltså inget gnäll utan olika fakta man delar med sig av

för många är ju bilen bara ett ont måste
Senast redigerad av frazze den 10 mar 2011, 20:41, redigerad totalt 2 gånger.
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5

7
Hahah ja det har en tendens att bli ganska skitigt där med.
Likaså hela bagageluckan är ju rena smuts samlaren. Blir otroligt skitigt. Tack o lov så sopas vägarna nu här runtomkring och bilen kan då få sig en total makeover. Inte skoj o tvätta den nu när den blir lika skitig direkt igen.

Ha det så bra
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

10
Mina dörrar är lätta att stänga men jag har reagerat på att de är tunga att öppna
särskilt då bak. Som jag ser det så är det gångjärnen som är tröga.
Kanske lite smörja gör det lättare.

Tycker också att det samlas skit väldigt lätt på tröskeln under dörrarna.
Det är den sträva tectylytan som är boven.
Något tips hur man lätt får bort det vid tvätt? (vit bil)