Jag gör det enkla, använder enbart komfort för att jag tycker det är skönast.metchrille skrev:Dvs om jag fattar/tolkar rätt då: Sport = motorväg, Komfort = statskörning Normal; blandad körning?xzeros skrev:Du kan välja komfort, sport och normal.
Sportläget ger mindre servoeffekt, komfort ger mycket servoeffekt och normal har hög effekt vid låga hastigheter och minskar effekten ju högre hastighet du håller.
Vilken använder ni?
Den där knappen är bara en gimmick som endast ändrar trögheten i servon och det finns absolut inget sportigt med sportläget för utom att det känns som att styra en gammal amazon
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Hade ju varit lite kul med en riktig sport knapp dock med mer exakt och snabbare styrning
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Som ett tillägg så minskar servo effekten på både normal och komfort vid högre hastigheter, det kallas hastighetsberoende servo och finns i typ alla bilar med servo och då speciellt bilar med elektrisk servo.
EDIT: Det kanske ver exakt det xzeros menade att båda lägena blir trögare vid högre hastighet, bara jag som läste fort
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)