Annons

Skillnad mellan gamla och nya ceeden

1
Hej

Jag har idag en 2011års Kia Ceed Sw 128hk och när jag köpte den hade den gått ca 2000 mil idag har den gått 10200 så
jag kollade lite vad jag skulle få för mig och fick ett erbjudande på 90000kr för den i inbyte vilket jag tyckte lät väldigt
bra så jag accepterade det, 183 900kr inkl metalliclack för en 1,6 CRDI SW Komfort -14 men ska ärligt säga att jag har
inte ens provkört den nya modellen utan mer tänkt ja tycker jag denna 2011 är ok så lär jag knappast tycka att den nya modellen är sämre.

Men är det några andra här som har haft "gamla" modellen och kör nya nu ?

Vad har varit bäst eller sämst att byta till den nya modellen?
Annons

Re: Skillnad mellan gamla och nya ceeden

2
metchrille skrev:Hej

Jag har idag en 2011års Kia Ceed Sw 128hk och när jag köpte den hade den gått ca 2000 mil idag har den gått 10200 så
jag kollade lite vad jag skulle få för mig och fick ett erbjudande på 90000kr för den i inbyte vilket jag tyckte lät väldigt
bra så jag accepterade det, 183 900kr inkl metalliclack för en 1,6 CRDI SW Komfort -14 men ska ärligt säga att jag har
inte ens provkört den nya modellen utan mer tänkt ja tycker jag denna 2011 är ok så lär jag knappast tycka att den nya modellen är sämre.

Men är det några andra här som har haft "gamla" modellen och kör nya nu ?

Vad har varit bäst eller sämst att byta till den nya modellen?
Hej!

Hade själv en 2011 innan min nya Ceed.

Gillade min 2011 mycket och är ännu mer nöjd med min 2013.

Allt är bättre och bilen känns mer "kvalité" jämfört med 2011:an. Det som jag upplever sämre är att jag tycker bagageutrymmet är något mindre.

Du blir säkert nöjd med bilen!
Kia Cee´d SW CRDi 2011 Komfort Sirius Silver "Såld"
Kia Cee´d SW CRDi 2013 Komfort Cassa White "Såld"
Kia Cee´d SW CRDi 2016 GT Line Solid röd

Re: Skillnad mellan gamla och nya ceeden

4
metchrille skrev:Är det samma mått på bagagerumsmattan i gamla och nya?
Vet faktiskt inte. Jag prutade med bagagerumsmattan på båda bilarna :)
Kia Cee´d SW CRDi 2011 Komfort Sirius Silver "Såld"
Kia Cee´d SW CRDi 2013 Komfort Cassa White "Såld"
Kia Cee´d SW CRDi 2016 GT Line Solid röd

Re: Skillnad mellan gamla och nya ceeden

6
Jag gick från 2008 till 2013 och tycker att det är väldigt stor skillnad.
Betydligt större kvalitetskänsla i inredningen, mer "påkostad" och snyggare inredning.
Man känner skillnad i princip på allt!

Det var efter att jag hade lånat en demobil några dagar och lämnade tillbaka den, som beslutet togs att byta, det var inte så skoj med den gamla efter det... :)

8
Du kan välja komfort, sport och normal.

Sportläget ger mindre servoeffekt, komfort ger mycket servoeffekt och normal har hög effekt vid låga hastigheter och minskar effekten ju högre hastighet du håller.
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14

Re:

9
xzeros skrev:Du kan välja komfort, sport och normal.

Sportläget ger mindre servoeffekt, komfort ger mycket servoeffekt och normal har hög effekt vid låga hastigheter och minskar effekten ju högre hastighet du håller.
Dvs om jag fattar/tolkar rätt då: Sport = motorväg, Komfort = statskörning Normal; blandad körning?

Vilken använder ni?
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"