Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line
71När det gäller val av försäkringsbolag så kan det finnas vissa fördelar att ta KIA-försäkringen som administreras av IF. Gör man det så ligger allt i samma bolag när något händer. Det blir inga problem med vilken del av försäkringen som ska ta skadan. Har krockat med vilt 2 gånger de senaste åren och fått mycket bra service och hjälp vid de tillfällena från IF. Krockade med ett vildsvin i 100 km/h utanför Kisa en mörk höstkväll för 5 år sen, med en räv strax innan Ringarum för 2 år sen. Blev påkörd av en mötande bil i sidan som höll 160 minst där det är 70 km i höstas söder om Söderköping. Backspegeln försvann och men jag är glad att det inte tog front i front. Den som körde på smet från platsen. IF (KIA) är inte billigast men den höga servicenivån har inte bara varit uppskattat av mig utan jag har vid varje skadetillfälle blivit förvånad över hur bra bemötande jag fått av försäkringsbolaget. Jag vill inte påstå att andra bolag är sämre men jag en är rätt kund nöjd trots att det inte är det billigaste alternativet.
KIA Cee'd 1,6 CRDi SW GT Line -2016, Skoda Fabia 1,6 TDI CR 2011