Hej!
I tisdags blev vi med en snygg, vit 2012:a med premiumpaketet - som jag inte har en aaaaning om vad det innehåller.
Bytte bort en Hyundai, funderade på VW golf och olika KIA-varianter, men valet föll till sist på den i rubriken nämnda KIAn då den hade allt vi ville ha, var en kombi (större familj på G!), bara hade gått 4000 mil och självfallet för att den var snygg i sig! Sedan blev det en ordentlig förbättring rent ekonomiskt (på sikt) också.
Själv är jag en 26-årig kvinna som inte är jättehemma på bilar, men tillräckligt för att förstå att det nog inte var ett helt galet bilval i alla fall! Sambon var densom väckte mitt intresse för bilen genom att han var så förtjust i den själv.
Jättenöjd så långt, men ändå måste jag börja mitt KIA-ägande genom att ställa två kanske lite dumma frågor!
Som sagt - det är en Premium, men ingenstans hittar jag vad premiumpaketet innehåller i sig? Går Premium under nåt annat namn på internet?
Nästa fråga... "Alla KIA ceed har rattvärme!" TOPPEN! Tänkte jag och killen, men var SJUTTON sitter knappen för att aktivera rattvärmen? Vi har kollat/känt under/bakom ratten, kikat snett nedanför till vänster som vi hittade tips om, men inte hittar vi nån knapp för det? Har just denna KIA verkligen ingen rattvärme? Trots att "Alla KIA har rattvärme!" ?
Nå, det var det första från mig! Har ni möjligen svar på mina två ovanstående frågor?
Mvh nybliven och hittills mycket nöjd KIA-ägare (förutom att hon inte hittar rattvärmen.....)
Annons
2
Vilken Ceed är det? Den gamla modellen (ED) eller den "nya" (JD).
Väldigt få ED har rattvärme, men de flesta JD har det. Och jo, nästan alla nya (2014-) modeller har rattvärme.
Om du har en JD och har rattvärme sitter knappen bakom ratten på vänster sida, på rattstångskåpan. Man ser den inte när man sitter i bilen och håller ratten rakt.
Vet inte exakt vad Premium innehåller men det är steg 2 av 3 i utrustningsväg. Executive är steg 3 och har mest utrustning. Inte helt insatt i utrustningspaketen, kanske någon annan här på forumet har bättre koll...
Väldigt få ED har rattvärme, men de flesta JD har det. Och jo, nästan alla nya (2014-) modeller har rattvärme.
Om du har en JD och har rattvärme sitter knappen bakom ratten på vänster sida, på rattstångskåpan. Man ser den inte när man sitter i bilen och håller ratten rakt.
Vet inte exakt vad Premium innehåller men det är steg 2 av 3 i utrustningsväg. Executive är steg 3 och har mest utrustning. Inte helt insatt i utrustningspaketen, kanske någon annan här på forumet har bättre koll...
Re: Ny bil! Kia Ceed 1.6 CRDi SW Premium!
3Tack för svar!
Ja... går man efter årtalen så är vår KIA av ED-versionen (2010-2012), men samtidigt om premiumpaketet är det andra av de tre utrustningspaketen (komfort isåfall) så ska eluppvärmd ratt ingå där. Blir lite förvirrad om det bara skulle vara kiorna efter 2012 som kan få utrustningspaketen, för bilen är märkt "premium" och har alla andra utrustningspunkter... är bara rattvärmen som verkar saknas... Väldigt konstigt!
Ja... går man efter årtalen så är vår KIA av ED-versionen (2010-2012), men samtidigt om premiumpaketet är det andra av de tre utrustningspaketen (komfort isåfall) så ska eluppvärmd ratt ingå där. Blir lite förvirrad om det bara skulle vara kiorna efter 2012 som kan få utrustningspaketen, för bilen är märkt "premium" och har alla andra utrustningspunkter... är bara rattvärmen som verkar saknas... Väldigt konstigt!