Annons
Annons

Re: Någon som har lyckas att installera bas samt slutsteg till Kia pro ceed gt 2013?

2
Antar att du ska köra på original stereon då du har Navigeringen... Originalstereon har nog ingen lågnivå utgång så d du måste ha är ett slutsteg som klarar av högnivå signal som du tar ut från högtalarkablarna. Antingen leta upp dem som går till bakhögtalarna eller bakom stereon. Alternativt koppla in en omvandlare från högnivå till lågnivå. Sen e d bara att dra stömkabel från batteriet till steget :)
Top-notch Сasual Dating

Re: Någon som har lyckas att installera bas samt slutsteg till Kia pro ceed gt 2013?

4
Inget svar på din fråga. Men varför inte välja en aktiv bas istället? Mer kompakt och bra ljud.
Exempel på bra aktiv bas http://www.brl.se/sv/artiklar/infinity- ... slink.html

Det är högnivå du får använda.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

6
Mr_L skrev:
nniikkllaass1988 skrev:Tror dem gjorde nåt liknande på min förra bil.
Men måste vara 100 på att det funkar på denna bil också, så det inte blir någe knas med någe elektronik.
:D
Jodå d funkar fint! D enda man gör e ju att ta signalen från högtalarkablarna som inte har nåt me övrig elektronik å göra :)
I mitt sätt att tänka så blir det väl lite fel att ta från en högtalarkabel. Den musik man spelar är oftast i stereo. Tar man från höger eller vänster så missar man ju den bassignal som går till den andra högtalaren. Optimalt vore väl att kunna få en monosignal till slutsteget....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

7
Tanken än att koppla in en aktiv baslåda från Mac Audio. Man sänker ner den i reservhjuls baljan. Så man går inte miste om något bagageutrymme.

Dem ringde från AVD i Sundsvall i veckan och sa att det var ett pro system som var Canbus styrt i pro ceeden. Så då ville dem ej ta på sig jobbet i nuläget då dem ej vet vart dem ska ta signal ifrån samt vad som händer om man bryter. Så det inte blir någe el knas.

Men var inne på Kia igår å frågade lite. Å då lät det som att det bara var koppla in en högnivåomvandlare eller vad det nu heter. Sen nämnde han att det fanns någon ledig plats bakom stereon som man kunde koppla sig in på i mitten. Stift 10 och 13 tror jag att det var.

Men fick ju inget på papper då dem ej får skriva ut något där ifrån... Så kan hända att man rört ihop allt.

Så man kan säga att jag står på ruta 1 fortfarande å vet ej hur man ska gå vidare. :?

8
D jag skrev va ju att man tar ut signalen från hötalarkablarna och då menas inte bara en kanal utan både från höger och vänster. Kopplas då via en högnivå-lågnivå omvandlare. Högtalar signalen har inget med canbus systemet att göra :) Men d gäller ju att hitta dem rätta kablarna. Har inte haft lös min stereo än så vet tyvärr inte hur d ser ut i kabelhärvan. Men d enklaste brukar vara att hitta dem vid B-stolpen innan dem går ut till bakhögtalarna :)
Top-notch Сasual Dating