Dum fråga ??!! hur fort kommer en diesel motor upp i rätt temperatur
Har aldrig ägt en diesel
Jag kör mest korta sträckor till och från jobbet
Med varm häls
Tj
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort 2013
Annons
Re: Hur snabbt blir en dieselmotor varm
2Går väl inte att svara på i minuter eller mil kanske.
Men helt klart är att en bensinare blir varm
betydligt fortare än en dieselbil iaf.
Men helt klart är att en bensinare blir varm
betydligt fortare än en dieselbil iaf.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
3Välkommen till forumet. 
Vi har en Ford Fiesta, bensin och en Ceed diesel. Denna Ford sätter man sig i och kör inom stan (50km/h) till ett varuhus vi brukar besöka, det är 6km dit. Forden är varm på halva sträckan och vår Ceed har precis börjat bli ljummen i varmluftsinblåset. Då utgår jag från att det är några minusgrader ute.
Så därför, på vintern har jag en coupéfläkt som iaf värmer inne i bilen, brukar räcka. En del skaffar motorvärmare och en del av dessa tycker att man absolut ha en motorvärmare p.g.a. man har en dieselbil....
Vi har en Ford Fiesta, bensin och en Ceed diesel. Denna Ford sätter man sig i och kör inom stan (50km/h) till ett varuhus vi brukar besöka, det är 6km dit. Forden är varm på halva sträckan och vår Ceed har precis börjat bli ljummen i varmluftsinblåset. Då utgår jag från att det är några minusgrader ute.
Så därför, på vintern har jag en coupéfläkt som iaf värmer inne i bilen, brukar räcka. En del skaffar motorvärmare och en del av dessa tycker att man absolut ha en motorvärmare p.g.a. man har en dieselbil....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
4Testade idag, körde 3km å den kom upp i "rätt" temperatur.Badboll99 skrev:Dum fråga ??!! hur fort kommer en diesel motor upp i rätt temperatur
Har aldrig ägt en diesel
Med varm häls
Tj
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort - Cassa White Solid - 2013.
5Bor du i nedre halvan av landet är det ju plusgrader, här i söder över +10Inlogg skrev:Testade idag, körde 3km å den kom upp i "rätt" temperatur.Badboll99 skrev:Dum fråga ??!! hur fort kommer en diesel motor upp i rätt temperatur
Har aldrig ägt en diesel
Med varm häls
Tj
KIA Ceed SW Special edition 2015