Annons
Annons

Re: Dåligt helljus

13
Biltemas nya har fått ganska bra kritik. De ska tydligen vara lämpliga för att konvertera till xenon.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

15
Riley skrev:Så här blev det på min

Väldigt nöjd med ljuset

Två med bred ljusbild och den i mitten lång smalt, plus att det är 100w lampor i.

Bild
Det är ju visserligen inte nya Cee'd, men ändå... ;-)
Snyggt och det verkar genomtänkt med en strålkastare som når längre och två med bredare ljusbild. Vilka strålkastare valde du? Vad kostade kalaset? Monterade du själv eller verkstadsmonterat?

16
Jag kan inte säga att det ser snyggt ut, men kanske nödvändigt. Bilen är snyggast ren och utan extra pålägg. En ljusramp under regskylten kan vara ett alternativ, men inte lika bra ljus, men snyggare.
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort 2013

17
Köpte från: http://www.transportstyling.se/sim-komp ... ampor.html

Priset var för: tre ljus, hållare, stag och kabel med relä, ink 100w lampor.
Jag monterade själv och dom drog kablaget som jag handlade av. Foto finns på deras galleri

Jag köpte själv tre led lampor till parkeringsbelysningen, passar mycket bättre till xenon halvljus.

Vet att det är budget, men jag är grymt nöjd!

Lycka till
Kia Sportage 1.7 CRDI Komfort. 2012 Orange
http://www.garaget.org/?car=278250

18
Jag har tre SIM 223mm på hållare som sitter bakom skylten. Två med bredd och en smal i mitten ("pencil") 100W i alla tre. Ska konverteras till xenon.
Men som de är nu kostade hållare, glödlampor, reläsats och extraljus ca. 1300kr.

På min Ceed från -11 använder jag bara halva staget, detta eftersom huven hamnar så väldigt bra så man kan fästa skruvarna osynligt
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Bilagor
xljus2.jpg xljus2.jpg Visad 3878 gånger 57.76 KiB
xljus.jpg xljus.jpg Visad 3878 gånger 60.67 KiB

20
Efter 2 kvällars mörkerkörning kan jag konstatera att det gjorde riktigt gott att få på extraljusen. De lyser bra för sin peng (199:/st), men jag ångrar lite att det inte blev 3 st.

Tror inte det hade blivit mycket bättre med 2*märkesljus. Nu kom jag undan med drygt 800 spänn :thumbup: